Kadınların yüzde 50'si filtreli fotoğraf paylaşıyor

Sosyal medya kullanan kadınların paylaşımları analiz edildi, işte ortaya çıkan sonuçlar: Tüm kadınlar Instagram’da selfie paylaşıyor, iki kadından biri filtrelerin arkasına gizleniyor.

Sosyal medyada fotoğraf paylaşırken neden filtre kullanıyoruz? Görünüşümüzle ilgili kimden neyi saklamak istiyoruz? Ne olsa filtrelere ihtiyaç duymayız? Allergan Medikal Estetik’in Küçük Bir Dokunuş Platformu; IPSOS işbirliğinde 33 şehirde tüm bu soruların yanıtlarını aradığı kamuoyu araştırmasının sonuçlarını, alanında uzman isimlerle birlikte gerçekleştirdiği ‘Filtresiz Sohbetler’ etkinliğinde masaya yatırdı. Araştırmaya katılan kadınların neredeyse tamamı Instagram’da selfie paylaşırken, iki kadından biri tüm fotoğraflarında filtrelerin arkasına gizleniyor. 

Yüzde 60’ı filtre kullanıyor

Araştırmaya göre; kadınların yüzde 50’si sosyal medyada kendi fotoğraflarını filtresiz paylaşmıyor. Güzel kadını tanımlarken ise kırışıksız, elmacık kemikleri belirgin, dolgun dudaklı gibi ifadeler kullanıyorlar. Araştırmanın çarpıcı sonuçları ise şöyle; Araştırmaya katılan kadınların yüzde 60’ı filtre kullanmadan fotoğraf paylaşmıyor. Beyaz yakalı kadınların filtre kullanım oranı diğerlerine göre daha yüksek. Özellikle gelir düzeyi yüksek ve 25-40 yaş arası kadınlar daha fazla filtre kullanıyor. 

Fotoğraf başına 5 dakika

Mükemmeliyetçi oldukları ve daha fazla göz önünde bulunarak daha aktif bir sosyal hayata sahip oldukları için, kendilerinin en iyi halini göstermek zorunda hissediyorlar. Kadınlar filtreleri daha iyi, canlı, pürüzsüz ve doğal bir cilt görünümüne sahip olmak için tercih ediyor. Her iki kadından biri fotoğraflarda cildinin görünümünden memnun değil. Kadınların yarısı medikal estetiğin filtrelere çözüm olduğunu düşünüyor. Kadınların 3’te 1’i medikal estetiğim olsaydı filtrelere ihtiyacım kalmazdı diyor. Kadınların ortalama yüzde 80’i filtre uygulamaları için fotoğraf başına 5 dakikaya kadar zaman harcayabiliyor. Bir yandan kolay kullanımlı filtreleri tercih ederken, bir yandan da ortamdan kopup fotoğraflarına filtre yapmaya odaklanmaktan çekinmiyorlar. Kadınların yüzde 50’si filtre kullandığı belli olmasın istiyor. Beyaz yakalı kadınların yarısı #nofilter (filtresiz) etiketini bir özgüven göstergesi olarak kullanıyor. Araştırmaya katılan kadınların neredeyse tamamının Instagram hesabı bulunurken, yüzde 83’ünün Facebook hesabı bulunuyor. Bunları sırasıyla Youtube, Twitter ve Linkedln takip ediyor. 

Estetikle filtrelerden kurtulmak mümkün

Sonuçlara göre, araştırmaya katılan kadınların yüzde 90’ı filtrelerle abartılı görünmeyi değil kendi görünüşlerinin en iyi versiyonuna ulaşmayı hedefliyorlar. Dr. Mustafa Karataş, “Cilde kaybettiği hacmi geri kazandırmak, ince çizgileri azaltmak ve yüzü biçimlendirmek için artık elimizde. Bu yöntemle daha genç, canlı, pürüzsüz bir cilde sahip olmak da; ifadenizi yorgun, üzgün, cansız hale getiren etkilerden kurtulmak da mümkün” dedi.