EMİNE DOLMACI / cumartesi@aksam.com.tr
Şikâyet etmek yerine harekete geçmek, söz yerine eylem daha evladır her zaman. Bunun bilinciyle hareket eden ÖNDER İmam Hatipliler Derneği Öğretmen Komisyonu, öğretmenlerin eğitimi için kapsamlı bir çalışmaya imza attı. Hikmetin İzinde Öğretmen Akademisinde, 6 binin üzerinde öğretmen 25 başlık altında 29 akademisyenden dersler alıyor. Proje koordinatörü Ramazan Aydın projeyi, "Amacımız, kendisini geliştirmek isteyen öğretmenlerimiz ile akademisyenler arasında bir köprü oluşturmak" sözleriyle tanımlıyor.
Eğitimin tüm bileşenlerinin iyileştirildiği zaman daha kaliteli bir eğitime ulaşılacağı düşüncesiyle hayata geçirilen Öğretmen Akademisinde sosyoloji, psikoloji, siyaset bilimi, din eğitimi, kültür-sanat ve medeniyet alanları üzerinden eğitimciler destekleniyor.
BİNLERCE GENCİN GÖNLÜNE DOKUNACAKLAR
Hikmetin İzinde Öğretmen Akademisi fikrinin nasıl ortaya çıktığını anlatan proje koordinatörü Ramazan Aydın, "Hayat çok hızlı akıyor. Konular, sorular ve ihtiyaçlar da bu minvalde değişiyor. Sınıfa girdiğimizde daha önce hiç karşılaşmadığımız ama gençlerin gündeminde olan konulara şahit oluyoruz. Öğretmen olarak bu konular üzerine konuşabilmek derdimiz. Bu yüzden öğretmenlerimizin hem kişisel hem de mesleki gelişimlerine katkı sunabilmek için bu projeyi yaptık" diyor. Programın nihai amacının binlerce insanın gönlüne dokunan hocaların hem kişisel hem de mesleki gelişimlerine katkı sunmak olduğunu söylüyor.
KİMSEYE BİR ŞEY ÖĞRETMEK DERDİNDE DEĞİLİZ
Hayata geçirdikleri projeyi, "Biz kimseye bir şey öğretmenin derdinde değiliz. Öğrenmek isteyen bir birey için günümüzde sınırsız fırsat ve kaynaklar var. Burada biz alanında uzman kişilerle konu hakkında bilgi sahibi olmak isteyen, talep eden öğretmenlerimiz arasında bir köprü kurmak istiyoruz" sözleriyle anlatan Aydın, öğretmenliğin sadece sınıfta yapılan bir şey olmadığını aktarıyor. Okullarımızda bazı öğretmenlerin teneffüslerde öğrencilerle ilgilendiğini, onların sorun ve sıkıntılarını dinlediğini, yol gösterdiğini, öğrencilerin hayatla alakalı kaygı ve endişelerini dinleyerek bilgi ve tecrübesi çerçevesinde onları yönlendirdiğini hatırlatıyor. "Bizim meslek için sadece ders konularına vakıf olmak çoğu zaman yeterli olmuyor. Birçok hususta en azından malumat derecesinde bilgi sahibi olmak gerekiyor" diyor.
ERGEN PSİKOLOJİSİ DE VAR, YAPAY ZEKÂ DA
Birçok meslektaşının liselerde öğretmenlik yaptıklarını ve gençlerin yaş itibariyle bulundukları durumu ve hissiyatlarını anlayabilmek gerektiğini belirten Aydın, "Eğer bunu anlamazsak ipler gerilmeye başlıyor veya kopuyor. İletişim kurulamıyor. Bu yüzden "Ergen Psikolojisi" diye bir başlık koyduk. Yine neredeyse her gün, her ortamda teknolojik ilerlemeden ve yapay zekanın gelecekteki öneminden bahsediliyor. Öğrencilerine yön veren bir öğretmenin bu konulardan habersiz olması düşünülemez. Bu yüzden "Yapay Zeka" ile alakalı bir başlık koyduk. Her bir öğretmen kendi ihtiyaçları çerçevesinde kendisini yetiştirmeye, geliştirmeye çalışıyor. Biz de bu noktada gelen taleplere vesile olmaya çalışıyoruz" ifadelerini kullanıyor.
Çalışmaların uzun soluklu olması gerektiğine vurgu yaparak, bu sebeple her bir seminerin dört oturum olarak planlandığını, bu şekilde üst düzey bir fayda hasıl olsun istediklerini aktarıyor.
25 ALANDA 29 İSİM DERS VERİYOR
İmam hatip okullarında görev yapan öğretmenler ve yöneticiler için düzenlenen Hikmetin İzinde Öğretmen Akademisi, 1 Mart 2022 tarihinde başladı. Çalışma kapsamında 29 hocayla 25 ana başlık altında 100 oturum gerçekleştirilecek. Online yapılan akademide dikkat çekici başlıklardan bazıları şöyle: Türk Düşüncesinde İstikamet Arayışı, Efsaneler ile Gerçekler Arasında Suriyeliler, Kente Sosyolojik Yaklaşımlar, Büyük Güçler Siyaseti ve Uluslararası Sistemik Dönüşüm, Osmanlı Şehirleri ve İstanbul, İnsanlığın Geleceği, Türkiye Okumaları, Kültürel Bakışlar-Kültürel Dokunuşlar, Varlık ve İnsan, Fıkıh Düşüncesi, Medeniyet Tasavvuru, Ortadoğu Toplum ve Siyaset, Gündelik Hayat Sosyolojisi. Akademide yer alan hocalardan bazıları ise şunlar: Prof. Dr. Yasin Aktay, Prof. Dr. Alev Erkilet, Dr. Melike Günyüz, Doç. Dr. Yunus Uğur, Doç. Dr. Ali Osman Kuşakcı, Dr. Necdet Subaşı, Taha Kılınç, Prof. Dr. Ali Büyükaslan, Prof. Dr. Bilal Kemikli, Dr. Burcu Uysal, Dr. Ebru Morgül, Doç. Dr. İbrahim Halil Üçer, Prof. Dr. Ayhan Çitil, Prof. Dr. Ömer Türker, Doç. Dr. Mehmet Özturan, Prof. Dr. Murtaza Bedir, Prof. Dr. Ömer Karaoğlu, Prof. Dr. Recep Şentürk, Dr. Yusuf Kaplan.