‘Hakikat, Elbet Bir Gün’ ile distopyaya yolculuk

Hande Sönmez

hande.sonmez@gmail.com

Tiyatro D22, kurulduğu günden bu yana üretmeye ve meselesi olan oyunları seyirciyle buluşturmaya devam ediyor. Tiyatronun kurucularından Berkay Ateş’in kaleme aldığı “Hakikat, Elbet Bir Gün”de güneşin bile yasaklandığı bir distopyaya götürüyor bizi. 

Berkay Ateş, Can Kulan ve Emir Çubukçu’nun 5 yıl önce kurduğu Tiyatro D22’nin yeni oyunu “Hakikat, Elbet Bir Gün” prömiyerini geçtiğimiz Pazartesi akşamı yaptı. Berkay Ateş’e “Cevdet Kudret Edebiyat Ödülü” kazandıran oyun; öğrencilerini Küçük Prens okutarak yetiştiren bir öğretmenin hikayesiyle başlayıp; evrende haksızlığa uğrayan tüm insan ve tabiatın (hayvanların ve hatta ayçiçeklerinin) seslerine kulak verdirtiyor.

Güneş yasak

Güneşi dahi “yasaklayan” bir toplumda sona doğru gidişi gözler önüne seren Hakikat Elbet Bir Gün; derdini şarkılar, maskeler ve mektuplarla anlatıyor. Oyunda; Berkay Ateş, Can Kulan ve Emir Çubukçu’ya son dönemin en yetenekli kadın oyuncularından Gizem Erdem ve Seda Türkmen eşlik ediyor. Reji ise Serkan Salihoğlu’na emanet. Gerçeğin ve gerçek olanın da aynı hızla itibarsızlaştırıldığı bir dünyada yaşadığımız su götürmez bir gerçek. İçinde Küçük Prens geçen, beraber izlediği filmden replikleri hatırlayan sevgililer olan (“Kötü bir son, sonsuz bir umutsuzluktan daha iyidir”) şiirlerden vazgeçmediğimiz bir dünyadan; vahşetin, ikiyüzlülüğün, yasakların, doğa tahribatının olduğu, insanların yanı sıra hayvanların da katledildiği bir başka dünyaya hızla geçiş yaptık. Belki henüz güneş yasaklanmadı ama güneşli günlerin geride kaldığı kesin. İşte “Hakikat, Elbet Bir Gün” bunun altını çizerken; gerçeğe beraberce sahip çıkmaya çağırıyor. Oyun; katmanlı, gürül gürül akan bir metni post modern bir rejiyle, yani derdini yepyeni bir yolla anlatıyor. Sezon boyu farklı sahnelerde yer alacak oyunun programını Tiyatro D22 sosyal medya hesaplarından takip edebilirsiniz.