Guido Casaretto'nun yeni sergisi İmalat-Hane'de

Bursa'nın ilk özel sanat mekânı İmalat-Hane yeni sezonu iki yeni sergiyle karşıladı. Guido Casaretto'nun 'Denk Olmayan Tabaklarda Gravitonu Aramak' adlı sergisi ile Can Küçük ve Cem Örgen'in 'Girilmez' adını taşıyan sergisi, 10 Eylül'de Bursalı sanatseverlerle buluştu.

ALİ DEMİRTAŞ / ali.demirtas@aksam.com.tr

Açılışından bu yana Bursa ve çağdaş sanat kelimelerini yan yana daha sık duyar olduğumuz, sergileri ve davet ettikleri sanatçılar ile çoktan önemli sanat galerileri arasına adını yazdıran, Bursa'nın ilk özel sanat mekânı olarak Organize Sanayi Bölgesi'nde konumlanan İmalat-Hane, sezona yeni iki sergiyle başladı. Her ikisinin de 10 Aralık'a dek salı gününden cumartesi gününe kadar 11.00 – 19.00 arası ziyaret edilebileceği sergilerden ilki Guido Casaretto'nun "Denk Olmayan Tabaklarda Gravitonu Aramak (Looking For The Graviton in Uneven Plates)" adlı sergisi. Bu sergi kapsamında yer alan çalışmalarının çoğu Türkiye'de ilk defa izleyiciyle buluşuyor. Çalışmalarında sıklıkla tekrarlama ve kopyalama eylemlerine rastladığımız sanatçının bu sergisi, yıldızları üreten astronomik dinamikleri, yeryüzü şekillerini doğuran jeodinamik süreçleri, zanaatkârın atölyesi ve sanatçının işliğiyle bir arada düşünmeyi mümkün kılıyor. Coğrafi, kültürel ögelerin nasıl transfer edilebileceği konusunda sistemler üzerine kafa yoran ve çok kültürlü yaşamının izlerine üretimlerinde rastlayabileceğimiz Casaretto'nun eserlerine beton, deri, toprak ve epoksi gibi birçok malzeme araç olabiliyor. Doğayı algılama ve dijital araçlarla yeniden üretme biçimlerini ele alan Casaretto, daha çok duyum olgusuna odaklanıyor. Elektronik bilgi, çeşitli malzemeler ve sanat tarihi referanslarıyla meşgul olan eserleriyle Casaretto, doğal maddeyi taklit etmede, doğru malzemeleri bulma ve esrarengiz derecede gerçekçi etkiler elde etme konusunda yeteneğiyle dikkat çekiyor.

CAN KÜÇÜK VE CEM ÖRGEN'DEN "GİRİLMEZ"

Mekânın açılan diğer yeni sergisi ise 'Girilmez'. Can Küçük ve Cem Örgen'in yeni üretimlerinden oluşan 'Girilmez (No Entry)', İmalat-Hane'nin konumu itibariyle tanıklık ettiği üretim ağına bir eşik oluşturuyor. Sergide, girilmez uyarısının dikkati keskinleştiren, herkesçe okunaklı, kişiler ve mekânlar arası ayrım belirten değerinin; mekanik, biyolojik, sosyal ve gündelik karşılıklarına odaklanıyorlar. Küçük ve Örgen, bu uyarının arkasına geçildiğinde görülmesinin uygun olmadığı, iş güvenliği sınırlarının dışında kalan, kritik bilgilerin açığa çıktığı alanların fiziksel, duygusal ve ahlaki katmanlarını inceliyor.