Gezdiğim coğrafyalardan esinleniyorum

AYSUN YILDIZ GÜNGÖR

aysun.yildiz@aksam.com.tr


Kısa sürede adını herkese duyuran Happy Nes, sosyal medyada yaptığı özel postlarıyla tarihi kült olan Paris Colette mağazasına giren ilk Türk tasarım markası oldu. Markanın kurucularıyla bir araya geldik. Hem başarılarını hem de tasarımlarını konuştuk.

Happy-Nes ismi nereden geliyor? Markanın doğuşunu bize kısaca anlatır mısınız?

İlan Karaso: Eşim Nesligül’le tanıştığımız yıllarda o hobi olarak, rüzgâr sörfü yapıyordu. Bir gün yine sörf için gittiği tropikal sahillerde yerlilerden örme tekniklerini öğrenip kendine renkli iplerle sarma kulaklık yapmıştı. Çevresindeki herkes, çok beğenmişti ve kendilerine de yapmasını istiyorlardı… Bir gün ona bu yaptıklarını gerçekten iş olarak yapmasını, hatta çok mutlu biri olduğu için de markanın adını “Happy Nes” koymasını söyledim…
Happy-Nes bir moda markası mı?
Nesligül Karaso: Happy-Nes markasını ilk yıllarda tamamen gezdiğim coğrafyalarda gördüğüm renkli dünyaların doğasından yola çıkıp içgüdülerime güvenerek tasarladım. Kulaklıklarla başladığımız bu serüven, kişiselleştirilebilen ürün gamımız beğeni topladıkça genişledi. Tabii ki şimdi ilk çıkıştaki gibi sadece içgüdülere göre hareket etmiyorum, çok sıkı bir pazar ve trend takibi yapıyor, gelecek sezon renk ve modasına da uyumlu olarak koleksiyonlarımızı şekillendiriyoruz. Happy-Nes, artık bir moda markası, ürün gamında hayatınızda en çok kullandığınız ürünlere renk ve kişisellik katacak birçok ürün var.

İÇGÜDÜLERİME GÜVENİYORUM

Tasarımlarınızı yaparken nelerden ilham alıyorsunuz?
N.K: Ben Happy-Nes markasını ilk yıllarda tamamen gezdiğim coğrafyalarda gördüğüm renkli dünyaların doğasından yola çıkıp iç güdülerime güvenerek tasarlamaya başladım, işimiz büyüyüp moda markası olunca da çok sıkı bir pazar ve trend takibi yapmaya başladık. Renklerimizi, gelecek sezon renk ve modasına da uyumlu olarak koleksiyonlarımızı şekillendiriyoruz.
Koleksiyonunuzu neye göre oluşturuyorsunuz?
N.K: Koleksiyon ürünlerimizde kuruluşumuzdan beri temelde kulaklarımız ve şarj aletlerimiz hep var. Bunu da moda aksesuarlarımız takip ediyor. Aksesuarlar Happy-Nes marka deneyimiyle örtüşen aksesuarlarla her geçen gün genişliyor. Eğlenceli, kişiselleştirilebilir, seyahat etmeyi seven, özgür noktalarda kişiselleştirilebilir dokunuşlar yaparak, Happy-Nes farkını koymayı seviyoruz.
Tercih edilme sebebiniz ne?
İ.K: Happy-Nes ile şehir hayatına özlenen tropikal yaşamdan ilham alınan el işçiliğini modayla birleştirerek sunuyoruz. Üstelik yarattığımız moda lüks markalara çok yakışmasıyla birlikte onların yanında pahalı kalmıyor. Kulaklıkların renklenmesi ile, bir kez renkli kulaklık deneyimi yaşayan bir kadının sonradan düz kulaklık kullanmaktan hoşlanmadığını
biliyoruz. Marka ile tüketicisi arasında sıkı bir bağ kurduk, yeni çıkacak ürünlerimizi bekleyen kitlemizin olması da çok değerli.

HER STİLİ DÜŞÜNÜYORUZ

Happy-Nes müşterisi kimdir?
N.K: Happy-Nes müşterisi aslında herkestir. Biz markada koleksiyon ve renk kombinlerini yaparken her stil ve tarzı düşünüyoruz. Erkekler için daha koyu renkler var. Stil olarak daha klasik giyinilenlere daha ton sur ton renkler, romantik tarzı olanlara tozpembeleri sunuyoruz mesela. Ama genel olarak bakıldığında kadınlar daha çok alışveriş yapıyor. Üstelik kadınlar sevdi mi renk renk alıyor. Çanta aksesuarları vs. derken, zaten ağırlığımız da bu yöne doğru kaymakta.
Önümüzde yapacağınız neler var?
N.K: Köpek tasması yapıyoruz. Anahtarlıklarımız yolda. Takı ile ilgili de hazırlıklarımız var. Ayrıca yurtdışı fuarlar var. Büyümelerimiz olacak.