Gardıroptan kim gitsin kim kalsın

ÜMİT TEMURÇİN

umittemurcin@gmail.com

Kıyafetlerinizi ilkbahar/yaz aylarına göre hazırlamak ve kombinlerinizi yaparken "Nerede ne var?" diye düşünmek istemiyorsanız, sezonluk gardırop detoksu yapmanın en doğru zamanı…

İtiraf etmeliyim ki bu yazıyı günlerdir düzenlemek istediğim gardırobumu toparlayamadığım için günah çıkarmak ve sizi de aynı duruma düşmekten kurtarmak için yazdım. Yoğun iş tempoma rağmen her gün farklı kombinler giymeye çalışıyorum fakat belirli dönemlerde tıkanıyorum ve mutsuz oluyorum. Aradığımı bulamamak, yeni ürünlerle 

eskilerin karışması, gereksiz kalabalık, alacağım kararlara negatif yansıyan noktalar. Özellikle yeni sezon alışverişlerimizin arttığı bu dönemde gardıroplarda ciddi bir şişme söz konusu. Ben de en az sizler gibi birçok eski üründen vazgeçemiyorum. Aslında gardıropta yapılması gereken aksiyonun temeli, kullanılmayan eskilerden kurtulmak, mevsim geçişlerine göre ürünlerin gardıroptaki konumlarını revize etmekten geçiyor.

GRUPLARA AYIRIN

Amacımız, stilimize hitap eden kombin dinamiklerine hizmet edecek bir düzen sağlamak olmalı. Var olan kıyafetlerin envanterini çıkarıp sürekli bir şey almaya son vermeliyiz. Öncelikle kışlık kalın ürün gruplarınızı tamamen kaldırın veya kışlık bölümü oluşturun. Gömlek, elbise, ceket gibi gruplara ayırın. Bu ürünleri kendi içlerinde, basic yani sade ve trend dokunuşları olan tasarımlar olarak net bir şekilde yerleştirin. Akıllıca ayrıştırılan, fonksiyonel ve az parçayla çoklu kombinler hazırlamak, gardırop önünde geçirilen saatlere son vermek, tüm kıyafetlerinizi kullanabilmenizi sağlayacaktır.

UZMAN DESTEĞİ

“Benim vaktim yok” ya da “Tek başıma bu kararları alamıyorum” diyorsanız, bu işi yapan bir çok profesyonel var. Bu uzmanlar operasyona başlamadan önce sizin stil kimlik analinizi yapıyorlar. Ten, saç rengi, boy ve vücut tipi gibi noktaların belirlenmesi gerekiyor. Bu servisi almaya ya da kendinizi radikal bir kararla yenilemeye hazırsanız birçok kıyafeti, aksesuarı ve ayakkabıyı gözden çıkarmanız gerekecek. İlk adımda gardıroptan gönderilecek ve verilecek kıyafetleri çıkarın. İkinci adımda değişime uğrayacak kıyafetleri ayırıp tamir ve bakımlarını yaptırın. Geriye kalan kıyafetleri renk, trend, zamansız parçalar, aksesuar ve mevsimlerine göre ayırıp mix&match kombin yapın. Uzman desteğiyle denediğiniz onlarca kombini fotoğraflayıp bir dosya oluşturmak oldukça yararlı olacaktır. 

NELERE DİKKAT ETMELİ?

- Her sezon böylesi bir detoksla arınıp tekrar kendinizi kaybedercesine alışveriş yapmayın.

- Ürünleri üst üste asmayın.

- Triko ve sweatshirtler’i katlı yerleştirin.

- Trend olduğu için kullanmayacağınız parçaları satın almayın.

- Tamir edilecek veya sıkıcı bulduğunuz ürünleri zevkinize göre arma veya nakış işlemeyle trend hale getirin.

- Zamansız ve kaliteli materyali olan tasarımlara yatırım yapın.

- Aksesuarlar stilinizi en ortaya koyan grupların başında geliyor. O nedenle aksesuar bölümünü bol alternatifli tutun ve geniş yer ayırın.

- Bir parçayla üç farklı kombin yapmak için denemeler yapın. 

- Gardırobunuzda dikiş seti ve seyahat ütüsü muhakkak bulundurun.

- Sizi ifade eden ve tarzınızı ön planda tutacak ürünlere odaklanın.

TÜRKİYE ÜRETMEYE DEVAM EDİYOR

Geçen günlerde katıldığım, “Hazır Giyimin Yıldızları Ödül Töreni”nde Gümrük Birliği’nin en geç yıl sonuna kadar güncelleneceğini bildiren Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci; AB ile ilişkilerimizin rasyonel zeminde devam etmesini istediklerini belirtti. İstanbul Hazır Giyim Ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Tanrıverdi de 2015’te 50 milyon doların üzerinde ihracat yapan 40 firmamız olduğunu söyleyerek şöyle devam etti: “Bu sayıyı 2016’da 49’a çıkardık. Savaşa, darbe girişimine ve tüm olumsuzluklara rağmen sektörümüz büyümeye ve katma değerli üretimini artırmaya devam etti.” Türkiye’den 100’e yakın markanın yurt dışında 3 bin civarında mağazasının bulunduğunu bildiren Hikmet Tanrıverdi, dünyanın birçok ülkesinde AVM yatırımcılarının Türk markalarını özel olarak davet ettiğini söyledi. Geçen yıl Türk hazır giyim sektörünü karalamaya yönelik yoğunlaşan kampanyaya da dikkat çeken Tanrıverdi, İHKİB olarak bu haksız ithamlara karşı sektörün ve ülkenin imajını korumak için büyük çaba gösterdiklerini sözlerine ekledi. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi ise “Katma değeri yükseltmenin yolu tasarım, marka, inovasyon ve Ar-Ge'den geçiyor. Geçen sene pamuğun kilosunu 1,5 dolardan ihraç ettik. 

Pamuğu ipliğe dönüştürürsek 3 dolara satıyoruz. İpliği kumaşa çevirdiğimizde kilogram başı fiyatı 7,5 dolara çıkıyor. Kumaştan giyim eşyası ürettiğimizdeyse 15-20 dolara ihraç ediyoruz" diye konuştu.Törende, platin altın ve gümüş plâketlerin yanı sıra 2,5-10 milyon dolar arasında ihracat yapan 674 firmaya bronz, 500 bin 2,5 milyon dolar arasında ihracat yapan 1132 firmaya da başarı sertifikası verildi. 17 milyar dolarlık ihracatın yıldızları, ödül törenin ardından Linet’in şarkılarıyla renkli bir gece geçirdik.