Eğlenceli İngilizce eğitimi

MODADİL Akademisi YDS Uzmanı Rıdvan Gürbüz, İngilizce öğrenimi konusunda sorularımızı cevapladı.

ZEKİ GÜMÜŞ / zeki.gumus@aksam.com.tr

Türkiye’nin İngilizce yeterlilik alanındaki eksikliği için çözüm önerileriniz nelerdir? 

İngilizce yeterlilik alanında, tüm dünyada 1.3 milyondan fazla insanla gerçekleştirilen araştırma (Education First Dil Okulu) sonuçlarına göre Türkiye, dünyada 88 ülke arasında 73. sırada, Avrupa’da 32 ülke arasında 31. sırada yer alıyor. Sık sık karşılaşılan “Anlıyorum ama konuşamıyorum” değerlendirmesi, İngilizce öğreniminde yanlış eğitim metotlarıyla ilerlendiğini gösteriyor. Sadece gramer bazlı eğitim metotları, kişilerin kâğıt üzerinde başarılı olmalarını sağlarken, kendilerini ifade edebilmelerinde yeterli olmuyor. Bizler, yabancı dil öğrenimini ders başlığı altından kaldırıp eğlenceli bir hale dönüştürerek öğrenmeyi kolaylaştıracak çalışmalar yapıyoruz. Haftada 1 kez, öğretilen konular ve cümle kalıpları doğrultusunda en uygun dizileri seçip öğrencilere izletiyoruz. Dizilerde öğrenilen kelime kalıplarına örnekler bularak çeşitli sınavlar ve yarışmalar düzenliyoruz. Böylelikle öğrenciler, dilin eğlenceli yanlarını keşfediyor. Ek olarak bolca dinleme, yazma, konuşma ve okuma çalışmaları içeren bir eğitim programı uyguluyor. Ortalama 5 bin adaya kurslarımızda yüz yüze eğitim ve yine yaklaşık 100 bin adaya uzaktan eğitim hizmeti veriyoruz. 2007’de TÜBİTAK’tan aldığımız destekle başlattığımız İngilizce uzaktan eğitim çalışmalarımız, PassageWork.COM ile, video eğitimlerinin yanı sıra canlı dersleri de organize ettiğimiz UzaktanYDS.COM adlı ikinci platformumuz; 510 saati aşan video içeriğiyle ciddi bir eğitim içeriği barındırıyor.

YDS’ye hazırlanan adaylara tavsiyeleriniz var mıdır?

Son 5 senedir yapılan sınavların başarı oranlarına göre, adayların sadece yüzde 20’sinin 70 puanı aştığı görülüyor. Sınava giren adayların yaklaşık yüzde 50’sinin ön hazırlık çalışması yapmadan sınava hazırlanması bunda büyük bir etken; çünkü altyapılarında sürekli bir boşluk kalan adaylar notlarını yükseltemiyor. Biz sadece sınav hazırlığı yapıldığında, istatistiklerde olumlu yönde bir değişiklik olmayacağını öngörüyoruz. Bu yıl yapılan iki YDS kıyaslandığında sonbahar döneminde sınava giren adayların sayısında yaklaşık 40 bin kişilik bir düşüş görülüyor. İyi bir genel İngilizce seviyesine sahip olmak ulusal sınavlarda başarı getiremeyebiliyor. Doğru bir ön hazırlık için YDS adaylarının okuma, çeviri, dil bilgisi ve kelime odaklı çalışma yapmaları, hazırlık süreci için gerekli altyapıyı oluşturmaları ve daha sonra sınav hazırlığına başlamaları gerekiyor.