Dijitalde canlı müzik keyfi

Eğlence sektörü koronavirüs salgını sebebiyle zor günler yaşadı.

YELİZ COŞKUN / yeliz.coskun@aksam.com.tr

Sahnelerden ve dinleyicilerinden uzak kalan sanatçılar çareyi 'dijitalde' buldu. Bu noktada ihtiyaç odaklı platform Musixen doğdu... Müzisyenlerin canlı performanslarını gerçekleştirip dinleyicisine ulaşabildiği platform ilgi odağı oldu. Mayıs 2020'den bu yana dijitalde seyirciyle buluşan sanatçılar; biletleme, oyunlaştırılmış bağış ve kişiselleştirilmiş videolar gibi çeşitli yöntemlerle maddi kazanç elde ediyor. Platformda canlı performansa imza atan birçok müzisyen, pandemi öncesindeki kazançlarına oranla Musixen'de çok daha iyi bir gelir elde ettiklerini belirtiyor.

DİJİTAL MENAJERLİK PLATFORMU

Sanatçılara uluslararası arenada görünür olma ve performanslarından gelir elde etme fırsatı sunan Musixen'in kurucusu Çağrı Bozay, sektöre nefes aldıran uygulamayı anlattı: "Müzisyenler, yaptıkları canlı yayınlarda gönderilen her bir hediye elmas başına gelir elde etme imkanı buluyor. Biletli yayınlarda ise, sanatçılar elde edilen gelirin yüzde 80'ini kazanıyor. Şu an 600 bin kullanıcısı olan Musixen'de 5 bin müzisyen bulunuyor ve ilk günden bu yana 20 in performans gerçekleştirilirken, bu canlı performanslar 500 bin kişi tarafından izlendi. Her akşam 20:00 – 01:00 saatleri arasında 50 canlı performans arasından müzikseverler dilediğini izleyip beğenisini paylaşabiliyor. Bu performanslar sayesinde hem Musixen müzisyenleri kazanıyor hem de müzikseverler keşfettikleri sanatçıları dinlemenin keyfini çıkarıyor. Biz de Musixen olarak kendimizi artık yeni nesil dijital menajerlik platformu olarak adlandırabiliriz. Uygulama; iOS, Android ve HarmonyOS için http://apps.musixen.com adresinden indirilebiliyor."

MÜZİKONAİR İLE İŞBİRLİĞİ

Musixen, Türkiye'nin önemli radyo ve müzik portalı MüzikOnAir ile hayata geçirdiği yeni projesi ile platformdaki sanatçıların daha fazla kişiye ulaşmasını amaçlıyor. Musixen'e kayıtlı sanatçıların şarkı ve klipleri artık YouTube, YouTube Music, Spotify, fizy, Netd Müzik, Apple Music, Mood, Amazon Music, Deezer gibi dijital platformlarda da yayınlanarak çok daha fazla müziksevere ulaştırılacak. Platformda öne çıkan sanatçıların özgün müziklerinin kliplerini çeken ve şarkının farklı platformlarda yer almasını destekleyen Musixen, böylece sanatçıların kariyer yolculuğunda büyük rol oynuyor. İşbirliğinin ilk projesi ise Cenk Tevet'in 'Son Şans' şarkısıyla hayata geçti. Şarkıya klarneti ile Hüsnü Şenlendirici eşlik ederken video klip yönetmenliğini ise Talat Oflaz üstlendi.