Bir dünya markası olacağız

AYSUN YILDIZ GÜNGÖR

aysun.yildiz@aksam.com.tr

Juju, başarılı tasarımlarıyla son zamanlarda birçok kadının olduğu kadar erkeklerin de  vazgeçilmezi. Uluslararası bir marka olma yolunda ilerleyen Juju kurucuları Caner Çöllü ve Özlem Çöllü’yle bir araya geldik hem  markayı hem de koleksiyonlarını konuştuk. 

Bildiğimiz kadarıyla markanız çok genç ama sizler iş hayatınızın ikinci baharındasınız. Markanın hikâyesini bize anlatır mısınız? Yollarınız nasıl kesişti?

Caner Çöllü: JUJU 2014 senesinde New York-İstanbul arasında başlayan bir aşk hikâyesiyle kuruldu. 25 yıl Amerika’da yaşadım. Üretimden tasarıma mücevher sektörünün her aşamasında çalıştım. Bir akşam Fransız bir arkadaşım beni Özlem’le tanıştırdı. Nişanlandık ve İstanbul’a taşınma kararım çok ani oldu. Hızlıca bir mağaza tuttuk Nişantaşı’nda. Kısa süre içinde ürünlerimiz beğenildi, daha da güzeli bir gelen müşteri tekrar geldi, herkes birbirine tavsiye etti ve bugün bulunduğumuz noktaya geldik.  

JUJU… Tam olarak ne anlama geliyor?

Özlem Çöllü: JUJU üzerinde taşıdığın, sana şans getiren tılsımlı objeler anlamına geliyor. Fransızcada “iyi şanslar” için “Bonne JUJU” denir. Biz de tasarımlarımızın gerçekten taşıyıcısına uğur getirdiğine inanırız. Müşterilerimizden aldığımız geri dönüşler de hep bu yönde.

Markanın müşterisini nasıl tanımlarsınız?

C.Ç: Kadınlara olduğu kadar erkeklere de hitap ediyoruz. Felsefemizse özgür ruhlara özgün tasarımlar. Konseptimiz aynı ayda hem asi hem zarif, gündüzden geceye üzerinizden çıkarmayacağınız, her ortama uyacak parçalar yaratmak üzerine kurulu. Tasarımlarımız günün her saati sıra dışı malzeme kombinasyonları ve cesur renklerle aynı anda şık, klasik ve modern olmak isteyen kişileri yansıtıyor.

JUJU’nun Türkiye’deki bilinirliğinden belki de daha çok, dünya çapında özellikle ABD’de başarıları var. Yurtdışında neler yapıyorsunuz?

Ö.Ç: Amerika’nın en ünlü mağazalarından Bergdorf Goodman’dan dört kez davet alarak Trunk Show’lar düzenledik. Yakın zamanda yurtdışında sektörün en önemli moda markalarını bir arada toplayan Paris’teki Premiere Classe fuarına katıldık ve yoğun ilgi gördük. Yurtdışında Avrupa’dan başlayarak fuarlara katılımlarımız devam edecek. ABD’deki ilgiden sonra Avrupa ile başlayarak JUJU’yu bir dünya markasına dönüştürmek en büyük hayalimiz.

Perakende noktaları dışında büyük Beymen, Vakkorama gibi markalara özel koleksiyonlarınız satılıyor. JUJU nerelerde satılıyor?

Ö.Ç: Nişantaşı’ndaki mağazamız ve henüz istediğimiz ve stoklarımızı çok iyi ifade edemese de online sitemizin ardından Vakkorama, Beymen gibi Türkiye’nin belli başlı noktalarında satmaya başladık. Amacımız çok fazla noktada olmak değil, en doğru noktalarda olmak.

Yakın dönemde projeleriniz neler?

C.Ç: JUJU’yu uluslararası bir marka olma yolunda ilerletmek en büyük hedefimiz. 

Türkiye’de JUJU en çok sizce kime yakışır?

Ö.Ç: Yazın genç kesimden ve sosyal medyada da aktif olduğu için Aslışah Alkoçlar çok güzel kullandı. Edwina Sponza, Betina Hakko, Derin Mermerci, Berrak Tüzünataç’a bence ürünlerimiz çok yakışır. Aklıma hemen JUJU kadını deyince ilk bu isimler geldi. Erkek olarak da Kenan Doğulu, İzzet Özilhan, Kıvanç Tatlıtuğ, Sami Kiresepi aklıma geldi. Erkek konusunda Caner markanın aslında en iyi temsilcisi…

İlham aldığınız özel tasarımcılar var mı?

C.Ç: Tabii var. Stephan Webster, Bernard Dellatrez, John Hardy’yi çok beğeniyorum.

Türk markası olarak dünyada bir yere gelmek zor mu? Avantajı ve dezavantajlarını sorsak, ne dersiniz?

C.Ç: Birçok Türk moda markası uluslararası açılımlar yaptı, çok başarılı örnekler var. Neden JUJU’da bunlardan biri olmasın diyorum, markama inancım tam. Açıkçası sektörümüzde kullanılan malzemeler olsun, işçilik olsun, yetenek olsun dünya markalarına kıyasla dezavantajımız yok, aksine avantajlarımız oldukça fazla. 

JUJU 2018 trendlerinde neler var?

Ö.Ç: Bileklikler var. Üst üste takılan kolyeler var.

CİDDİ ANLAMDA KOPYALANMAYA BAŞLADIK

JUJU’yu çok sevdiğini bildiğiniz halka mal olmuş isim istesem...

Ö.Ç: Ayşe Arman seviyor diye düşünüyorum. Yunus Günce iyi müşterimiz. 

Özel üretim yaptığınızı duyduk, bu süreç nasıl ilerliyor?

C.Ç: İsterseniz mevcut ürünlerimiz üzerinde değişiklik talep edebiliyorsunuz, isterseniz de tamamen sıfırdan size özel, veya spesifik bir etkinliğinize özel tasarımlar yapıyoruz. Mesela bir müşterimiz kızına düğünü için bohem ama şık bir takı tasarlattı, bizim meşhur kemiklerin içine pırlanta döşeyerek müthiş bir kolye, bileklik takımı tasarladık ve sattık.

Tasarımlarınızı diğerlerinden farklı kılan nedir?

Ö.Ç: El işçiliği çok fazla. Ayrıca JUJU için icat ettiğimiz özel malzeme ve renk karışımlarımız var. Bu sayede örneğin bizdeki altın kaplama rengini başka yerde bulamazsınız. Tabii ciddi anlamda kopyalanmaya da başladık ancak malzeme kalitemiz ve nihai üründeki el işçiliğimiz yakalanamayacak kadar özel diyebilirim kısaca. 

C.Ç: JUJU’yu farklı kılan birkaç özelliğimiz olduğunu düşünüyorum. İlki kullandığımız sıra dışı malzeme kombinasyonları ve cesur renkler. Bir diğeri kadınlara olduğu kadar erkeklere de hitap ediyor olmamız.