40 yıllık denim serüveni ve sürdürülebilir moda anlayışı

Guess Jeans kreatif direktörü Nicolai Marciano'nun başarı hikayesi, markanın yeni yüzü Iris Law ve yeni Guess Airwashtm teknolojisiyle sürdürülebilirlik ilkesi, denim dünyasında büyük etki yarattı.

ÜMİT TEMURÇİN / umittemurcin@gmail.com

Amerikalı denim öncüsü Guess , Kaliforniya'nın yaşam tarzını yansıtan yeni denim markası Guess Jeans lansmanını, markanın yüzü olarak seçtiği Iris Law ve Rafael Pavarotti'nin objektifinden çıkan fotoğraflarla gerçekleştirdi. Nicolai Marciano, "Guess Jeans olarak, Iris Law'u ilk marka elçisi olarak seçtiğimizi duyurmanın heyecanını yaşıyoruz. Iris, ikonik Guess kızının Guess Jeans perspektifinden yeniden yorumlanmış halini temsil ediyor. Iris'in stil ve feminenlik konusundaki yenilikçi yaklaşımı, son 40 yılda modayı yönlendiren Guess kızlarından ilham alarak markamız ile özdeşleşen klasik çekiciliği temsil ediyor."

Markanın modern dönüşümünü simgeleyen İngiliz aktris ve model Law, markanın ilk koleksiyonundan seçilen ana parçaları giyerek sade, abartıdan uzak bir ortamda objektife poz verdi. Kökleri denime dayanan Guess Jeans, markanın kırk yıllık mirasının kalbinde yatan Amerikan yaşam tarzından esinleniyor.

Peki Guess airwashtm nedir? Taş yıkamada kullanılan suyun yerini büyük oranda hava ve hava kabarcıkları alıyor. Ponza taşı kullanımını da ortadan kaldıran teknoloji, taş yıkamanın neden olduğu su ve enerji tüketimini de büyük oranda azaltıyor.

NICOLAI MARCIANO HAKKINDA

Guess'te yeni iş geliştirme direktörü olarak görev yapan 27 yaşındaki Nicolai Marciano, şirkette önemli bir yeniliğe imza atıyor. Marciano, aile şirketindeki on yıllık deneyimiyle markanın segment stratejilerine liderlik ederek daha genç bir pazarı hedefliyor. Marciano, şirketin Los Angeles'taki üretim fabrikalarında denim ürün geliştirmeye ve numune yıkama testlerine odaklanmaya başladı. Marciano, aile mirasının izinden giderek Guess'teki kariyerine odaklandı. Burada, markanın 40 yıllık taş yıkama süreçlerine bizzat dahil olarak başta lazer teknolojisi olmak üzere sürdürülebilir denim üretim geliştirme çalışmalarını sürdürdü. 2016 yılında, Guess Originals'ın geliştirilmesi ve piyasaya sürülmesiyle stratejik vizyonunu öne çıkardı. Marciano, şirkete inovatif ve yaratıcı bir bakış açısı getirecek yeni marka birimi için yenilikçi iş birliklerinden de yararlandı. Guess Jeans U.S.A, 2017'de Marciano'nun liderliğinde, markanın etkisini sanat, moda ve müzik alanlarına taşıyan dinamik bir alt marka olarak ortaya çıktı. Amerikan Batı Kıyısı estetiğine yenilikçi bir yorum getirmek için yola çıkan marka, GUESS'in ilk dönem kampanyalarının ikonografisinden ve kırk yıllık arşivinin temalarından ilham alıyor.