basakbicak@gmail.com
Nihayet yıl sonu geldi ve senenin en iyi filmleri belli oldu! Yabancıdan yerliye, gişe bombalarından festival yarışmacısı filmlere… İşte 2018’in en iyileri…
Yabancı yapımlar
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri: Martin McDonagh’ın ustalık eseri, sarsıcı bir deneyim…
You Were Never Really Here: Birey ve şiddet üzerine çarpıcı bir senfoniye dönüşen film, Joaquin Phoenix performansı için görülmeli.
Loveless: Rus yönetmen Andrey Zvyagintsev, toplum ve devletle olan problemli ilişkisini yeniden gün yüzüne çıkarıyor.
Phantom Thread: There Will Be Blood’dan sonra yeniden bir araya gelen P.T. Anderson ve D.D. Lewis ikilisinden aşka sıra dışı bir yaklaşım…
Roma: Müthiş işçiliği ve etkileyici hikâyesiyle Roma, Alfonso Cuaron’un en iyilerinden…
Isle of Dogs: Yine Wes Anderson harikası bir yapıt. Her detayıyla görülmeye değer…
Yerli yapımlar
Ahlat Ağacı: Nuri Bilge Ceylan’ın ilmek ilmek işlediği senaryosuyla Ahlat Ağacı, yılın sadece yerli filmleri arasında değil, tüm vizyonda en iyisi bana göre…
Daha: Onur Saylak’ın ilk uzun metrajıyla müthiş bir işe imza attığı Daha, Hayat Van Eck’in performansıyla hafızalarımıza kazınıyor.
Ölümlü Dünya: Türkiye’deki sağ ve sol fraksiyonların geldiği noktayı özetlediği tek sekans için bile izlenir, harika!
Sofra Sırları: Ümit Ünal’ın Sofra Sırları, hem hikâyesi hem de Demet Evgar’ın leziz performansıyla Türk sinemasında eşine az rastlanan türden bir filme dönüşüyor.
Kelebekler: Tolga Karaçelik Sundance’ten ödüllü filmiyle, üç kardeşin başına gelenleri alabildiğine fantastik ve eğlenceli bir biçimde sinemalaştırıyor.
Son Çıkış: İstanbul’dan kaçış hali daha iyi özetlenemezdi… Ramin Matin, Son Çıkış ile sadece bir İstanbul hikâyesi değil aynı zamanda bir Türkiye panoraması çiziyor.