Binlerce öğrencinin beklediği üniversite kayıt süreci başladı. Üniversite kayıtları şahsen ya da elektronik olarak yapılabilecek. Şahsen başvurular 23 Ağustos'a kadar yapılabilirken, elektronik kayıtlar ise 21 Ağustos akşamına kadar gerçekleştirilebilecek. E-kayıt işlemini yapan öğrenciler sonraki süreçte neler yapmaları gerektiğini sorguluyor. Peki, E-kayıttan sonra yapılması gerekenler neler? Üniversite şahsen kayıt (yüz yüze) zorunlu mu? İşte detaylar...
Üniversite şahsen kayıt zorunlu değil. Ancak 21 Ağustos'ta sona eren elektronik kayıt tarihlerini kaçıran öğrenci adaylarının 23 Ağustos'a kadar üniversiteye giderek kayıt işlemini tamamlamaları gerekiyor.
Elektronik kayıt işlemini tamamlayan adayların ayrıca üniversitelerine giderek kayıt yaptırmalarına gerek yoktur.
- Hizmete girdiğinizde eğer kayıt yapmanıza engel bir durum yoksa kayıt formunu görüntüleyeceksiniz. Bu aşamada ekrandaki bilgileri dikkatle okuyunuz ve tümünün eksiksiz ve doğru olduğundan emin olunuz. Eğer tüm bilgiler eksiksiz ve doğru ise, sayfadaki tüm uyarı ve duyuruları okuyup anladı iseniz aşağıda bulunan alanlara "EVET" yazdıktan sonra "Başvur" düğmesine basarak işleminizi tamamlayınız. Bilgilerinizde eksiklik veya yanlışlık varsa işleme devam etmeyiniz.
- Eğer belgenizi yazdırma imkanınız yok ise barkod numarasını ve T.C. Kimlik Numaranızı, belgeyi vereceğiniz kuruma iletmeniz yeterlidir. Barkod numaranızı ve T.C. Kimlik Numaranızı ilettiğiniz kişiler "Üniversite E-Kayıt Belge Doğrulama" hizmetini kullanarak, belgenin bir kopyasını alabilir ve geçerliliğini kontrol edebilirler
- Kayıt olduktan sonra hizmete tekrar girdiğinizde yerleştirme ve kayıt bilgilerinizi görüntüleyebilirsiniz. Kayıt esnasında oluşturulan barkodlu belgenize "Üniversite E-Kayıt Belge Sorgulama" hizmetinden erişebilirsiniz.
- Elektronik kayıt işlemi tamamlandıktan sonra kayıt olunan üniversitenin internet (web) sayfasındaki duyurular takip edilmelidir.