THY Euroleague’in son şampiyon olarak çıtayı yükselten, Avrupa ve dünya basketbolunda bir marka haline gelen Fenerbahçe Doğuş, ezeli rakipleri de dahil Türkiye Ligi’nde yer alan 15 rakibinin toplamının neredeyse iki katına yakın tribün geliriyle de farkını gösterdi. Basketbolda zirveye giden yolda basamakları birer birer çıkan, uzun yıllardır planlı programlı bir şekilde yaptığı yatırımları önemli sponsorluk anlaşmalarıyla taçlandıran Sarı-Lacivertli kulüp, Avrupa genelinde dahi çok az kulübün elde edebileceği bir tribün geliri kaynağını yaratmış oldu.
ANADOLU EFES 2. SIRADA
Başka bir deyişle 15 kulübün toplam tribün geliri, Fenerbahçe’nin tek başına yaptığı hasılatın ancak % 60’ına karşılık geliyor... Sarı-Lacivertli takımın ardından ligin en çok tribün geliri elde eden takımı ise Euroleague’deki diğer temsilcimiz Anadolu Efes oldu. Efes, 2 milyon 50 bin TL gelirle F.Bahçe’yi takip ederken, taraftarlarıyla nam salan Pınar Karşıyaka ise 1 milyon 800 bin TL’lik tribün geliriyle 3. sıraya oturdu. Beşiktaş Sompo Japan, 1 milyon 600 bin TL ile 4. sırayı alırken, Galatasaray Odeabank ise 950 bin TL’lik gişe hasılatıyla 6. sırada yer buldu.
DEVRİMLERLE GELEN BAŞARI
AVRUPA'DA 3. BASAMAKTA