Milyon dolarlar çaldılar: İşte sosyal medya dolandırıcılarının 2021 geliri!

ABD Federal Ticaret Komisyonu (FTC) tarafından hazırlanan yeni bir rapor, sosyal medya dolandırıcılarının 2021 yılında 770 milyon doların üzerinde para çaldığını ortaya koydu. Komisyon, sosyal medya kaynaklı dolandırıcılık oranlarının ciddi miktarda yükseldiğine işaret etti.

Milyon dolarlar çaldılar: İşte sosyal medya dolandırıcılarının 2021 geliri!

Aksam.com.tr

Çeviri: Doğa Yurduneri

ABD Federal Ticaret Komisyonu (FTC) tarafından hazırlanan yeni bir rapor, sosyal medya dolandırıcılarının 2021 gelirini ortaya çıkardı. Rapora göre; 95 binin üzerinde kullanıcı, kendilerine sosyal medya üzerinden ulaşan dolandırıcılara 770 milyon doların üzerinde para kaybetti. Söz konusu rakamın, 2020'deki miktarın iki katından fazla olduğu kaydedildi. Sosyal medya dolandırıcıları, 2020 yılında 258 milyon dolar gelir elde etmişti.

Aksam.com.tr'nin Engadget'tan aktardığı habere göre; rapor, 2021'de neden bu kadar büyük oranda bir artış yaşandığına dair herhangi bir detaya yer vermedi. Ancak sosyal medya kaynaklı dolandırıcılık ihbarlarının, son 5 yılda önemli miktarda artış gösterdiği dile getirildi. Bununla birlikte, sahte kripto para yatırımları ile ilgili dolandırıcılıklarda ciddi bir artış olduğu belirtildi. Yatırım dolandırıcılıklarının, geçen yıl kaybedilen 770 milyon doların 258 milyon dolarını oluşturduğu ifade edildi. Söz konusu rakam, total miktarın üçte birinden fazlasına karşılık geliyordu.

HANGİ DOLANDIRICILIK TİPLERİ DAHA YAYGIN?

Rapor ayrıca, romantizm dolandırıcılığı olarak adlandırılan dolandırıcılıkların da son yıllarda rekor seviyelere ulaştığına dikkat çekti. Komisyon; bu tip dolandırıcılıkların genellikle bir yabancıdan gelen görünüşte masum bir arkadaşlık isteğiyle başladığını, tatlı bir konuşma ile devam ettiğini ve bir para isteği ile sonuçlandığını ifade etti. Sosyal medyadaki reklamlar üzerinden satın alınan ve teslim edilmeyen ürünleri içeren çevrim içi alışveriş dolandırıcılıklarının oldukça yaygın olduğunun da altı çizildi.

Diğer yandan; Facebook ve Instagram, raporda adı geçen iki büyük platform oldu. 2021'de çevrim içi platformlar üzerinden romantizm dolandırıcılarına para kaybeden kişilerin üçte birinden fazlası, dolandırıcılık faaliyetinin Facebook ve Instagram'da başladığını söyledi. Komisyon ayrıca; Facebook ve Instagram'ın, sosyal medya reklamlarından satın alınan ve teslim edilmeyen ürün ihbarlarında en çok adı geçen iki platform olduğuna işaret etti. İki uygulama, şikayet için iletilen her 10 rapordan 9'una konu oldu.

SOSYAL MEDYA DOLANDIRICILIKLARINDAN KORUNMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR?

Facebook ve Instagram'ın çatı şirketi Meta'nın sözcüsü ise konuya ilişkin açıklamasında, bu tür dolandırıcılıklarla ve suiistimallerle mücadele etmek için önemli bir bütçe ayırdıklarını ifade etti. Hesapları, sayfaları ve reklamları askıya almanın veya silmenin ötesine geçtiklerini belirten sözcü, artık sorumlulara karşı yasal işlem başlattıklarının ve kullanıcıları bu tip suçları bildirmeye teşvik ettiklerinin de altını çizdi.

Federal Ticaret Komisyonu ise dolandırıcıların; yaş, ilgi alanı veya satın alma alışkanlıkları gibi kişisel verilere dayanarak sahte reklamlar üzerinden kullanıcıları sistematik olarak suiistimal etmek için sosyal medya platformlarında reklam verenlere sunulan araçlardan kolayca faydalanabildiğine dikkat çekti. Bu nedenle kullanıcılar, mümkün olduğunca hedefli reklamları devre dışı bırakmaları gerektiği konusunda uyarıldı. Kullanıcıların ayrıca, gizlilik ayarlarına dikkat etmesi ve özellikle kripto para birimi veya hediye kartı formunda para isteyen mesajlara karşı tedbirli olması gerektiği ifade edildi.

  • sosyal medya
  • dolandırıcılık
  • sosyal medya dolandırıcılığı
  • romantizm dolandırıcılığı
  • kripto para
  • kripto para dolandırıcılığı
Tüm Teknoloji haberleri için tıklayın