Uçakların bilinmeyen sırları
Uçakla yolculuk yapan insanların bir çoğunun bu bilgilerden haberi yok. İşte merak edilen ve gizlenen o sırlar
Neden geceleri iniş ve kalkışlarda ışıklar kapanır?
Çünkü uçağın iniş ve kalkışı sırasında acil bir durumda hem kabin ekibinin hem de yolcuların koşulları gözlemlemesi gerekir.
Perdeler kapalı olursa, dışarıyı görmemiz engellenebileceği, hangi tarafın çıkış için emniyetli olduğunu anlamak için vakit kaybedileceğinden dolayı perdeler açık tutuluyor.
Gece iniş ve kalkış yapan uçaklarda ışıkların sönmesi, gece gözlerimizi karanlığa alıştırmak için.
Herhangi bir kaza durumunda, ışıklar açık olsa idi, gözlerin karanlığa alışmak için kaybedeceği birkaç saniyeyi kazanmak amaçlı ışıklar kapatılıyor.
Uzun menzilli seferlerde uçuş görevlilerinin dinlenmesi amacıyla uçaklarda gizli odalar bulunuyor.
Uçak tipine göre dinlenme odalarının yeri değişiyor. Genellikle pilot dinlenme odaları kokpitin hemen arkasında bulunuyor.
Yüksek kabine sahip 777'lerde özel dinlenme odaları uçağın business class veya orta kısmına yerleştiriliyor.
Odaya merdivenle çıkılıyor.
Özel bölümde elbise dolabı, tuvalet var. Dinlenmek için tam yatar hale gelebilen koltuklar havayollarının isteği doğrultusunda konulabiliyor.
Uçuş süresi ve yolcu sayısına bağlı iniş-kalkış gibi kritik anlar dışında gerek pilotlar, gerekse de kabin memurları sırayla bu odalarda dinleniyor. İniş- kalkış dışında kokpitte en az bir kaptan pilot ve bir ikinci pilot bulunurken üçüncü pilot dinlenme odasına gidebiliyor.
Tuvaletlerin kilitleri dışarıdan açılabilir.
Pilotlar kokpitte ve kaldıkları otellerde zehirlenme ihtimaline karşı, farklı menülerden yemek zorundadırlar.
Pilotlar uzun uçuşlar sırasında uyuyakalıyorlar. (Küçük şekerlemeler yaptıkları zamanlar dışında)
Bazı havayolu çalışanlarına uçak kalkana kadar ödeme yapılmıyor. Kalkış yaparken ne kadar başarılı olduklarına bağlı ödeme alıyorlar.
Aslında oksijen maskeleri sadece 15-20 dakikalık ihtiyacı karşılayabiliyor.
Uçağın içerisinde kanatlarda kaç tane vidanın eksik olabileceği ile ilgili bir kılavuz bulunmakta.
Uçaklara sık sık şimsek çarpıyor.
Acil durum kapılarından yolcular çıkmadan uçuş görevlileri çıkamaz.
Genellikle yolcular acil durum can yeleklerini uçaktan çalıyorlar. (Yani oturduğunuz koltuğun altında bir can yeleği olmayabilir)
Uçuş görevlileri yemek servisi için geceyi bekleyebilirler. Daha fazla insan uyuyor olur ve daha az iş çıkar.
Büyük bir uçakla okyanus üzerindeyken uçağın başka bir yerinde bomba tehdidi olursa büyük ihtimalle duymayacaksın.
Uçak musluklarındaki bakteri seviyesi Amerika’dakilerden 100 kat daha fazladır.
Koridordaki ışık acil durumlarda dışarı çıkmaya yardım etmektedir.
Uçuş görevlileri, yolcular uçuş sırasında internet için ödeme yaparken telefonlarını kullanıyorlar.
Uçuş sırasında verilen kulaklıklar… Onları da kimse yıkamıyor.
Eğer bavulunda herhangi bir şey titrerse sorguya alınırsın.