FOTO GALERİ

Uçakların bilinmeyen sırları

Uçakla yolculuk yapan insanların bir çoğunun bu bilgilerden haberi yok. İşte merak edilen ve gizlenen o sırlar

  • 1
  • 30
Neden geceleri iniş ve kalkışlarda ışıklar kapanır?

Çünkü uçağın iniş ve kalkışı sırasında acil bir durumda hem kabin ekibinin hem de yolcuların koşulları gözlemlemesi gerekir.
  • 2
  • 30
Perdeler kapalı olursa, dışarıyı görmemiz engellenebileceği, hangi tarafın çıkış için emniyetli olduğunu anlamak için vakit kaybedileceğinden dolayı perdeler açık tutuluyor.
  • 3
  • 30
Gece iniş ve kalkış yapan uçaklarda ışıkların sönmesi, gece gözlerimizi karanlığa alıştırmak için.
  • 4
  • 30
Herhangi bir kaza durumunda, ışıklar açık olsa idi, gözlerin karanlığa alışmak için kaybedeceği birkaç saniyeyi kazanmak amaçlı ışıklar kapatılıyor.
  • 5
  • 30
Uzun menzilli seferlerde uçuş görevlilerinin dinlenmesi amacıyla uçaklarda gizli odalar bulunuyor. Uçak tipine göre dinlenme odalarının yeri değişiyor. Genellikle pilot dinlenme odaları kokpitin hemen arkasında bulunuyor.
  • 6
  • 30
Yüksek kabine sahip 777'lerde özel dinlenme odaları uçağın business class veya orta kısmına yerleştiriliyor.
  • 7
  • 30
Odaya merdivenle çıkılıyor.
  • 8
  • 30
Özel bölümde elbise dolabı, tuvalet var. Dinlenmek için tam yatar hale gelebilen koltuklar havayollarının isteği doğrultusunda konulabiliyor.
  • 9
  • 30
Uçuş süresi ve yolcu sayısına bağlı iniş-kalkış gibi kritik anlar dışında gerek pilotlar, gerekse de kabin memurları sırayla bu odalarda dinleniyor. İniş- kalkış dışında kokpitte en az bir kaptan pilot ve bir ikinci pilot bulunurken üçüncü pilot dinlenme odasına gidebiliyor.
  • 10
  • 30
Tuvaletlerin kilitleri dışarıdan açılabilir.
  • 11
  • 30
Pilotlar kokpitte ve kaldıkları otellerde zehirlenme ihtimaline karşı, farklı menülerden yemek zorundadırlar.
  • 12
  • 30
Pilotlar uzun uçuşlar sırasında uyuyakalıyorlar. (Küçük şekerlemeler yaptıkları zamanlar dışında)
  • 13
  • 30
Kimse bunları yıkamıyor.
  • 14
  • 30
Bazı havayolu çalışanlarına uçak kalkana kadar ödeme yapılmıyor. Kalkış yaparken ne kadar başarılı olduklarına bağlı ödeme alıyorlar.
  • 15
  • 30
Aslında oksijen maskeleri sadece 15-20 dakikalık ihtiyacı karşılayabiliyor.
  • 16
  • 30
Uçağın içerisinde kanatlarda kaç tane vidanın eksik olabileceği ile ilgili bir kılavuz bulunmakta.
  • 17
  • 30
Uçaklara sık sık şimsek çarpıyor.
  • 18
  • 30
Acil durum kapılarından yolcular çıkmadan uçuş görevlileri çıkamaz.
  • 19
  • 30
Genellikle yolcular acil durum can yeleklerini uçaktan çalıyorlar. (Yani oturduğunuz koltuğun altında bir can yeleği olmayabilir)
  • 20
  • 30
Uçuş görevlileri yemek servisi için geceyi bekleyebilirler. Daha fazla insan uyuyor olur ve daha az iş çıkar.
  • 21
  • 30
Büyük bir uçakla okyanus üzerindeyken uçağın başka bir yerinde bomba tehdidi olursa büyük ihtimalle duymayacaksın.
  • 22
  • 30
Uçak musluklarındaki bakteri seviyesi Amerika’dakilerden 100 kat daha fazladır.
  • 23
  • 30
Koridordaki ışık acil durumlarda dışarı çıkmaya yardım etmektedir.
  • 24
  • 30
Uçuş görevlileri, yolcular uçuş sırasında internet için ödeme yaparken telefonlarını kullanıyorlar.
  • 25
  • 30
Uçuş sırasında verilen kulaklıklar… Onları da kimse yıkamıyor.
  • 26
  • 30
Eğer bavulunda herhangi bir şey titrerse sorguya alınırsın.
  • 27
  • 30
  • 28
  • 30
  • 29
  • 30
  • 30
  • 30