Beyaz yakalısı, ev hanımı bayilikle girişimci oluyor

CarrefourSA, bayilikle pek çok sektörden girişimciyi perakende sektörüne çekti. Ev hanımından beyaz yakalısına 23 şehirde 100 bayiliğe ulaşan firmanın hedefi bu sayıyı 3 yılda bine çıkarmak.

Beyaz yakalısı, ev hanımı bayilikle girişimci oluyor

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Türkiye'de her yıl yüzde 40 büyüyen organize gıda perakendesi, 2 yıllık pandemi molasından sonra yeniden büyüme atağına geçti. Dev markalar bu dönemde kapıya teslimat modelini öne çıkarsa da sektörün fiziki mağaza alanında gidecek daha çok yolu var. Türkiye'de 40 ilde 800 mağazayla faaliyet gösteren CarrefourSA, pandemide aldığı yeni kararla franchise (bayilik) modeliyle büyüme yoluna giden markalardan biri. 2022 yılı için 200 milyon TL yatırım bütçesi ayıran firma, bu yıl açacağı 200 mağazanın 100'ünü bayilik sistemiyle hayata geçirecek.

3 YILDA 1000 MAĞAZA

Birikimlerini organize gıda perakendesinde değerlendirmek isteyen girişimcilere CarrefourSA'nın global gücüyle destek verdiklerini ifade eden CarrefourSA Yatırım, Franchise ve Satınalma Genel Müdür Yardımcısı Bulut Batum, "Şirketimiz 800 mağaza için büyük ölçekte alım yaptığı için çok daha uygun maliyetlerle ürün alabiliyor. Türkiye'nin muhtelif bölgelerindeki 10 büyük depomuzla güçlü bir lojistik ağa ve reklam gücüne sahibiz. Ayrıca girişimcilerden herhangi bir franchise bedeli almıyoruz. Bu avantajlarla bize ayda 500 bayilik başvurusu geliyor. Biz bunları ince eleyip sık dokuyarak bayilik veriyoruz. Şu an 23 şehirde 100 bayiliğimiz var. 3 yıl içinde 1000 bayiye ulaşma hedefimiz var" dedi.

CarrefourSA'dan bayilik alanlar arasında eski bakkallar, beyaz yakalılar ve ev hanımları da var. Bayilikte kadınlara öncelik tanıdıklarına dikkat çeken Batum, "Şu anda 100 bayimizin 20'si kadın. Amacımız bunu artırmak" diye konuştu.

1.5 YILDA AMORTİ EDİYOR

CarrefourSA kendileriyle çalışmak isteyen girişimcilerden herhangi bir franchise bedeli almıyor, ancak mağaza içine yapılacak dekorasyonun maliyeti yatırımcılara ait. Bayilerden IT altyapısı veya lojistik için ek bir ücret tahsil edilmiyor. Bulut Batum'un verdiği bilgiye göre bir CarrefourSA bayisi açmanın bedeli mağaza büyüklüğüne göre değişmekle birlikte 300 bin ila 1 milyon TL arasında değişiyor. Yatırım kendini ortalama 1-1.5 yılda amorti ediyor.

GÜNDE 500 BİN KİŞİ ALIŞVERİŞ YAPIYOR

Büyüklükleri 50 metrekareden 10 bin metrekareye çıkan Mini, Süper, Gurme ve Hiper isimli 4 farklı formatta 800 mağazayla Türkiye genelinde faaliyet gösteren CarrefourSA'dan günde 500 bin kişi alışveriş yapıyor. Bünyesinde 11 bin kişiye istihdam sağlıyan firma, bayilikleri vasıtasıyla bu yıl en az 500-600 kişiye daha ek istihdam yaratacak. Cirosunun yüzde 15'ini CarrefourSA markalı private label ürünlerden elde eden şirket, 1 yıl içinde bunu yüzde 30'a çıkaracak. CarrefourSA'nın gelecek hedefleri arasında raftaki ürünü müşteri için ücretsiz pişirip sunduğu Lezzet Arası restoranlarının sayısını 15'ten 50'ye çıkarmak ve yüzde 10-15'lerde olan online satış miktarını artırmak var.

Tüm Ekonomi haberleri için tıklayın