Çocuklar için kodlama dilleri nedir? Google oyun Doodle'ı nasıl oynanır?

Çocuklar için kodlama dilleri bakın neden Doodle oldu! (Çocuklar için kodlama dilleri nedir?) Çocuklar için kodlama dilleri Doodle oldu. Google bu sabah kullanıcılarını sürpriz bir Doodle ile karşıladı. Özel gün ve kişileri sayfasına taşıyan Google bugün çocukların kod yazmasının 50. yılını kutluyor... Kodlamanın, çocuklar için güçlü, modern ve her yerde bulunan bir teknoloji ile kendilerini geliştirme yolu olduğunu gördüler. Scratch ile çocuklar, bugünkü Doodle'da olduğu gibi kodlama bloklarını kullanarak kendi etkileşimli hikayelerini, oyunlarını ve animasyonlarını oluşturabilir. Google, Çocuklarlar için kodlama dilleri konulu bir Doodle yayınladı. Önemli günleri unutmayan Google, bu sefer Çocuklarlar için kodlama dilleri konulu tema ile Bilgisayar Bilimleri Eğitim Haftasını kutlamış oldu. Peki Çocuklarlar için kodlama dilleri ne demek? İşte tüm detaylar... Bugünün Doodle'ı - ilk kodlama Doodle'la - ''Elle Kodlama'' yöntemiyle çocuklar için elli yıl boyunca kodlama yapan kutlamaları kutluyoruz. Etkileşimli Doodle'da, 6 seviyede tüylü bir arkadaşına en sevdiği oyunu toplamak için bir program düzenliyor ve yardımcı oluyoruz Çocuklar için Scratch programlama diline dayanan kodlama bloklarını birbirine kenetleyerek yemek yiyin .

Çocuklar için kodlama dilleri nedir Çocuklar için kodlama dilleri nasıl yapılır? Bugün, Bilgisayar Bilimleri Eğitim Haftası boyunca çocuk programlama dillerinin dünyaya ilk kez tanıtılmasının 50. yıl dönümü. Google bu özel günü unutmadı ve sayfasında sürpriz bir tasarım hazırladı. Kişisel bilgisayarladan çok önce 1960'lı yıllarda Seymour Papert ve MIT araştırmacıları çocuklar için tasarlanan ilk kodlama dili olan Logo'yu geliştirdi. Logo ile çocuklar bir kaplumbağanın hareketlerini programlayarak onlara matematikte ve bilimde yeni fikirler üretme fırsatı tanıdı. Papert ve meslektaşları, bilgisayarların sonunda tüm öğrenciler tarafından öğrenme için güçlü bir araç olarak kullanılabileceğini düşünüyorlardı. Bilgisayarlarda programlanan çocuklar, Logo'nun ilk oluşturulduğu 1960'lı yıllarda fütüristik ve pratik bir görünüme sahip olmalıydı. Aslında, ilk kod satırlarımı yazdığım 1980'lerde bile, işçi sınıfı aileler, dokuz yaşındaki kızı, kodlamanın nasıl etkileyeceğini sorguladı. Kodlamanın, çocuklar için güçlü, modern ve her yerde bulunan bir teknoloji ile kendilerini geliştirme yolu olduğunu gördüler. Scratch ile çocuklar, bugünkü Doodle'da olduğu gibi kodlama bloklarını kullanarak kendi etkileşimli hikayelerini, oyunlarını ve animasyonlarını oluşturabilir. 

ÇOCUKLARIN KOD YAZMASININ 50. YIL KUTLAMALARI

Kişisel bilgisayarladan çok önce 1960'lı yıllarda Seymour Papert ve MIT araştırmacıları çocuklar için tasarlanan ilk kodlama dili olan Logo'yu geliştirdi. Logo ile çocuklar bir kamlumbağanın hareketlerini programlayarak onlara matematikte ve bilimde yeni fikirler üretme fırsatı tanıdı. Papert ve meslektaşları, bilgisayarların sonunda tüm öğrenciler tarafından öğrenme için güçlü bir araç olarak kullanılabileceğini düşünüyorlardı.

Kodlamanın, çocuklar için güçlü, modern ve her yerde bulunan bir teknoloji ile kendilerini geliştirme yolu olduğunu gördüler. Scratch ile çocuklar, bugünkü Doodle'da olduğu gibi kodlama bloklarını kullanarak kendi etkileşimli hikayelerini, oyunlarını ve animasyonlarını oluşturabilir. 

Ayrıca projelerini çevrimiçi toplulukta dünyanın dört bir yanındaki milyonlarca çocukla paylaşabilirler.

Google, çocuklar için hazırladığı sürpriz Doodle ile oyun oynayarak kod yazmanın yollarını gösteriyor. 

İŞTE GOOGLE'DAN ÇOCUKLAR İÇİN KODLAMA DİLİ AÇIKLAMASI

Bugün, Bilgisayar Bilimleri Eğitim Haftası boyunca çocuk programlama dillerinin dünyaya çok özel bir yaratılışla (ve tüylü arkadaşımızla) ilk kez tanıtıldığı 50 yılı kutladık.  İlk Dpodle kodladık. Bugünün Doodle değil bir ya da iki ama yakın takım çalışması ile geliştirilen ÜÇ Google Doodle ekibi,: ekipler Google Blockly ekibi ve araştırmacıların MİT Scratch !

Kodlamayla ilk deneyimim, dokuz yaşındayken seksenlerde ücretsiz bir okul sonrası programdaydı. Hareket etmek ve siyah bir ekranda çizgiler çizmek için biraz yeşil kaplumbağayı programladık. Bu programlama dili Logo olarak adlandırıldı.

1960'lı yıllarda, kişisel bilgisayarlardan çoktan önce Seymour Papert ve MIT'deki araştırmacılar, çocuklar için tasarlanan ilk kodlama dili olan Logo'yu geliştirdi. Logo ile Logo, çocuklar, bir kaplumbağanın hareketlerini programlayarak onlara matematikte ve bilimde fikir keşfetme fırsatı tanıyabilir. Papert ve meslektaşları, bilgisayarların sonunda tüm öğrenciler tarafından öğrenme için güçlü bir araç olarak kullanılabileceğini düşünüyorlardı. Kodlamanın, çocuklar için güçlü, modern ve bir günlük her yerde bulunan bir teknoloji ile kendine güven ve akıcılık geliştirme yolu olduğunu gördüler.

Bugünün Doodle'ı - ilk kodlama Doodle'la - "Elle Kodlama" yöntemiyle çocuklar için elli yıl boyunca kodlama yapan kutlamaları kutluyoruz. Etkileşimli Doodle'da, 6 seviyede tüylü bir arkadaşına en sevdiği oyunu toplamak için bir program düzenliyor ve yardımcı oluyoruz Çocuklar için Scratch programlama diline dayanan kodlama bloklarını birbirine kenetleyerek yemek yiyin .

Logo gibi Scratch MIT'de geliştirildi ve Papert'in çocuklarla bilgisayarlar hakkındaki ilk fikirlerini geliştirdi. Tipik programlama dillerinden daha az korkutucu olacak şekilde tasarlanmıştır, ancak aynı zamanda güçlü ve anlamlıdır.

Bilgisayarlarda programlanan çocuklar, Logo'nun ilk oluşturulduğu 1960'lı yıllarda fütüristik ve pratik bir görünüme sahip olmalıydı. Aslında, ilk kod satırlarımı yazdığım 1980'lerde bile, işçi sınıfı aileler, dokuz yaşındaki kızı, kodlamanın nasıl etkileyeceğini sorguladı.

Günümüzde bilgisayarlar hayatımızın hemen her alanında kullanılmaktadır. Bunları evlerimizde, iş yerimizde ve cebimlerimizde. Bilgisayarlarla olan ilk tecrübelerim, bana yeni teknolojilerle yaratabileceğim bir güven verdi, sadece onlarla etkileşim kurmak değil. Bu erken deneyimler sadece kariyer yolumda etkili olmakla kalmadı, fikirlerimi ifade etmek ve çevremdeki dünyayı etkilemek için yeni yollar da önermişti.

Google'da bir süre mühendis olarak çalıştıktan sonra, şimdi çocuklar için, kodlama yoluyla yaratıcı bir şekilde ifade etmenin yeni yollarını geliştirmeye odaklanan MIT'deki Scratch Ekibi üzerinde çalışıyorum. Scratch ile çocuklar, bugünkü Doodle'da olduğu gibi kodlama bloklarını kullanarak kendi etkileşimli hikayelerini, oyunlarını ve animasyonlarını oluşturabilir. Ayrıca projelerini çevrimiçi toplulukta dünyanın dört bir yanındaki milyonlarca çocukla paylaşabilirler. Tüm çocukların, bizi çevreleyen teknoloji ile güvenlerini geliştirme fırsatı bulması gerektiğine inanıyoruz.

Bu hafta, dünyanın dört bir yanındaki milyonlarca insan kodlamayla ilk deneyimlerini edinebilir ve edinecektir. Bugünkü Doodle ile ilk kodlama tecrübelerini yaşayacak dokuz yaşındaki çocukların hepsini düşünmek beni mutlu ediyor. Umut ediyorum ki insanlar bu ilk tecrübeyi çekici ve ilgi çekici bulacak ve daha ileri gitmeleri konusunda teşvik edilecekler. Bazı açılardan, çok uzun yıllar önce benim ilk kodlama tecrübemden çok farklı, ama umarım sadece onlara ilham verici ve etkili olur.