KYK yurt başvuruları ne zaman başlayacak! İşte tarih

2017 KYK yurt başvuruları ne zaman başlayacak sorusu yanıtını buldu. Gençlik ve Spor Bakanlığı başvuruların 14 Ağustos'ta başlayacağı ve 20 Ağustos gece yarısına kadar ''e-devlet'' üzerinden gerçekleştirilebileceğini açıkladı.

Gençlik ve Spor Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, 2017-2018 öğretim yılında ilk kez herhangi bir yükseköğretim programına kayıt yaptıran hazırlık ve birinci sınıf öğrencileri, herhangi bir yükseköğretim kurumunda eğitimine devam eden ara sınıf öğrencileri ile Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde (KKTC) eğitim gören öğrencilerin yurt başvuruları 14 Ağustos'ta başlayacak.

Vakıflar Genel Müdürlüğü burs başvurusu için tıklayınız

Ankara burs veren dernekler vakıflar kurumlar listesi için tıklayınız

İstanbul burs veren dernekler vakıflar kurumlar listesi -TIKLA ÖĞREN 

Hangi kurumlar karşılıksız burs veriyor-TIKLA ÖĞREN 

Hangi kurumlar ne kadar burs veriyor TIKLA ÖĞREN 

KYK 2017 YURT KAYIT VE BURS BAŞVURU EVRAKLARI İÇİN TIKLAYINIZ

ARA SINIF ÖĞRENCİLERİ DE BAŞVURU YAPACAK

Başvuru işlemlerinin tamamlanmasının ardından bilgilerinde değişiklik olan öğrenciler, başvuru süresinin sonuna kadar bilgilerini yine "e-devlet" üzerinden güncelleyebilecek.

Yurt başvurusunda bulunan öğrencilerin beyanlarının doğruluğu, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunca 11 farklı kamu kurum ve kuruluşlarınca araştırılacak. Başvuru sonuçları KYK'nın kurumsal internet sitesi "yurtkur.gsb.gov.tr" üzerinden duyurulacak. Ara sınıf öğrencileri de yurt başvurusu yapabilecek.

KYK bünyesindeki yurtlarda kalmak için ara sınıf öğrencileri de başvurabilecek. 30 Haziran'dan önce herhangi bir yükseköğrenim programına kayıt yaptıran ön lisans, lisans, yüksek lisans, doktora öğrencileri de ara sınıf olarak 14-20 Ağustos tarihleri arasında yurt başvuru işlemlerini yapabilecek.

ÖĞRENİM BİLGİLERİ E-DEVLET ÜZERİNDNE KONTROL EDİLMELİ

Yurt başvuruları, "e-devlet"te yer alan öğrenim bilgilerine göre alınacağı için öğrencilerin "e-devlet"teki bilgilerinin doğru ve eksiksiz olması önem taşıyor. Öğrencilerin başvuru sırasında herhangi bir sorun yaşamaması için öncelikle "e-devlet"e girerek okul ve bölüm bilgilerini kontrol etmeleri, bilgilerinde hata olan öğrencilerin, üniversitenin öğrenci işleriyle görüşmeleri gerekiyor. 

Bilgilerinde yanlışlık olmayan öğrenciler ise başvurularını doğrudan gerçekleştirebilecek. Hatalı ya da eksik öğrenim bilgisiyle yurt başvurusu yapan öğrencilerin başvuruları geçersiz sayılacak. 

Başvurular "e-devlet" üzerinden alınacağı için, "e-devlet" şifresi olmayan öğrencilerin kimliğiyle birlikte PTT şubelerine giderek mutlaka "e-devlet" şifresi almaları veya diğer "e-devlet" giriş yöntemlerine sahip olmaları gerekiyor.

Özel ve öncelikli durumu olduğunu beyan eden öğrencilerin, yurt barınma hakkı kazandıktan sonra ilgili belgeyi yurt müdürlüklerine teslim etmeleri gerekiyor. İlgili belgenin ibraz edilmemesi durumunda öğrencinin yurt hakkı geçersiz sayılacak.