Kişilerin daha önce yaptığı başvurular ya da benzer özelliklere sahip diğer başvuranlar hakkında toplanan veriler kullanılarak eğitilen yapay zekanın, işe alım sürecini şirketler açısından kolaylaştırması hedefleniyor. İşverenler ve profesyoneller tarafından kullanılan internet sitesi LinkedIn tarafından geçen yıl yapılan bir araştırmaya göre, şirket yöneticilerinin yüzde 67’si yapay zekanın zaman tasarrufu sağladığını söyledi.
ABD merkezli bir teknoloji firması, şirketlere yapay zeka tabanlı video görüşme programı sağlıyor. Adayla internet üzerinden yapılan görüntülü bir konuşmanın ardından sistem kişilerin ilgili pozisyonda başarılı olma olasılıkları hakkında tahminlerde bulunuyor. Algoritma adayların sorulara verdikleri cevapları ve mimiklerini analiz ediyor.
UYGUN ADAYLARI ARAYIP BULUYOR
Bazı şirketler başvuru sürecinin öncesinde de yapay zeka tabanlı sistemleri kullanarak uygun adayları bulmaya çalışıyor. Bu sistemler şirketin veri tabanı, kamu iş kurumları, Facebook ile Linkedin gibi sosyal platformdan verileri toplayarak pozisyon için uygun adayları tespit ediyor.
Bu sistemlerin bazıları kişilerin daha önce çalıştıkları pozisyonlar, endüstriler arasındaki hareketler gibi bilgilerine bakarak, adayın mevcut işini bırakıp yeni bir yerde çalışmaya başlayıp başlamayacağı konusunda dahi tahminlerde bulunabiliyor.
Yapay zekanın kullanıldığı bir diğer konu ise önce hangi adayla iletişime geçileceği. Sistem adayların özgeçmişlerini, anahtar kelimeleri, başvuru materyallerini inceleyerek önerilerde bulunuyor.
(Sputnik)