Ağzınızdan çıkanlar kalpleri yaralamasın

Konuşmak bir sanattır… Ancak günümüzde herkesin dilinden akan sözler, kalpleri yaralıyor. Dinimiz ise gönül kırmayı, arkada yıkık dökük bir kalp bırakmayı reddeder.

Hazırlayan: Dr. Arif Arslan - e-mail: arifhoca@hotmail.com 

Ebu Hüreyre (r.a) rivayet ediyor:  “Kişi, hiçbir sakınca görmediği öyle bir kelime söyler ki, bu söz yüzünden yetmiş sene cehennemin dibine yuvarlanır.”(Camiü’s-Sağîr, 2/336; Hadis no: 1983) 

Konuşmak, halka hitap etmek, kitleleri coşturmak ve peşinden sürüklemek bir sanat ve kabiliyet işidir. İncitmeden konuşmak, kin ve nefret tohumları ekmeden, arkanda düşmanlar üretmeden, lânete ve bedduaya sebep olmadan gönüllere hitap etmek; sadece iman ve samimiyetten doğan bir sorumluluk bilinciyle mümkündür. İman ve samimiyetten nasibi olmayanlar ise konuşunca her şeyi teper devirir. Arkasında bir sürü yıkık-dökük harabeye çevirdiği gönül, lanet ve beddua bırakır; kin ve nefret tohumları eker. Bir hadisi şerifte; “ya hayır söyle sus” buyrulmuştur. Atalarımız da “söz gümüş ise sükût altındır” demişlerdir.   

Hesap vereceğiz

Fakat günümüzde küçükten büyüğe herkesin dilinde adeta zehir var, konuştukça insanların kalplerini ve kafalarını zehirleyip gönüllerini yaralayarak yaralamakta hatta manen öldürmektedirler. Oysa insan konuştuğu ve sarf ettiği her sözden, hatta söze delalet eden işaret diliyle yaptığı kaş, göz işaretlerinden ve imalarından bile sorumlu tutulacak, hesaba çekilecektir. Nitekim Kur’an-ı Kerim’de; “İnsan hiçbir söz söylemez ki onun yanında (yaptıklarını) gözetleyen (ve kaydeden) hazır bir melek bulunmasın.”(Kaf, 50/18) buyrularak, her kelimenin kaydedildiğini ve bir gün bunların hesabının kendisine sorulacağı belirtilmektedir. Bizde de Alevi Bektaşi kültüründe güzel bir söz vardır ki, her şeyi özetler mahiyettedir: Eline, beline, diline sahip ol!

İlmihal köşesi  

Hayız ve Nifas Sebebiyle Haram Olan Şeyler

Kadınların özel durumları olan “Hayız”(adet) ve “nifas” ile (lohusalık) sekiz şey haram olur (ki bunlar): 

? Namaz (kılmak), 
? Oruç (tutmak), 
? Kur’an’dan bir âyeti; okumak ve 
? Kur’an’a kılıfsız olarak dokunmak, 
? Camiye girmek, 
? Kâbe’yi tavaf etmek, 
? Cinsel ilişkide bulunmak, 
? Göbek altıyla diz kapağının altı arasında kalan bölgeden yararlanmaktır. 

Rüya tabirleri 

Rüyada camiye girmek

Din işlerini yapmaya, caminin İslam sembolü olmasından dolayı (padişah, kral,  başbakan, melik gibi adil hükümdar ve idarecilere), helal ile haram arasını ayıran hâkime, insanın ticaret maksadıyla çıktığı pazara yorumlanmıştır. Mazlum olarak camiye girmek, adalete, Kur’an’a, temizlik yeri olan hamama, huşu yeri olan kabre, yıkanmaya, güzel kokuya, susmaya ve kıbleye yönelmeye işaret eder. Caminin kapısını kap alı gören zor durumlar yaşar. Bir mescit veya cami tamir ettirdiğini veya inşa ettirdiğini görmek, iyi bir evliliğe ve rızkın bolluğuna işarettir. Minarenin yıkıldığını görmek, o yerdeki âlimlerden birinin bir felakete uğramasına yorulur. Cami veya mescitte mum yaktığını görenin çocuğu iyi bir bilgin olur. 

Günün Ayeti

“Bugün kâfirler dininizden (onu yok etmekten) ümitlerini kestiler. Artık onlardan korkmayın, benden korkun. Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim. Size nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslâm’ı seçtim.  Kim şiddetli açlık durumunda zorda kalır, günaha meyletmeksizin (haram etlerden) yerse, şüphesiz ki Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.” (Maide, 5/3)

Dualar ve niyazlar

Hz. Amr İbni Murre (r.a.)’den rivayete göre Rasülullah (s.a.v), Hz. Ali’ye şöyle buyurmuştur: “Ya Ali (r.a) sana bir dua öğreteyim ki, onunla dua ettiğinde, zerreler sayısınca (atomlar kadar çok) günahın olsa mağfiret olursun: “Allahümme la ilahe illa ente’lHalimü’l-Hakîm. Tebârekte Sübhâneke Rabbü’l-Arşi’l-Azîm.” (Râmûzü’l-Ehâdis, s.498/11)

Esmaü’l-Hüsna 

EL-CEBBAR (206) 

EL-CEBBÂR: Emrine karşı konulmayan, mahlûkâtı mecbur eden; ne isterse istediğini zorla da olsa yaptıran; gücü ve kuvveti sınır tanımayan, hiç mağlup olmayan demektir. Eksikleri tamamlayan, kırıkları tamir eden anlamlarına da gelir.  

SIRLARI VE HİKMETLERİ 

- Cebbar isminin Ebced değeri (206); Zikir saati Merih, Salı’dır.  
- Salı günü Merih saati, güneş doğarken ve ikindi namazı sonrasıdır. Gece okumaları için de tam gece yarısıdır. 
- El-Cebbar ismi daha çok, zâlimler, münafıklar ve yalancılar üzerine okunur. Okuyan kimsenin ihlas ve samimiyeti ve karşı tarafın hak etmesi ölçüsünde, bunlardan her biri bir derde yakalanır, kendi başlarının derdine düşerler ve zarar verdikleri insanlarla uğraşmaya vakit bulamazlar. 
- Virt edinen kimse, sözü dinlenen, sevilen ve sayılan, yardım edilen ve yardım istenen, umulan, ümit edilen bir kimse haline gelir. Eğer bu ismi bir doktor veya benzer bir sağlıkçı kendisine virt edinse, tedavi ettiği hastalar üzerinde daha çabuk neticeye ulaşır ve harika neticelere ulaşır. 

Günün hadis-i şerifi

İbni Mâce, Taberânî ve İbni Cerir’in İbni Abdisselam (r.a)’den rivayetlerine göre Rasülullah (s.a.v), şöyle buyurmuştur: “Ümmetimden bir kısım insanlar Kur’an’ı okurlar da, Müslümanlıktan okun yaydan çıkması gibi çıkarlar.” (Râmûzü’l-Ehâdis, s. 367/2.) 

ESMA ZiKRi KÖŞESi

Bu köşede her gün bir harften 10 ismin ebcedini ve esmasını vereceğiz. A harfinden başlayarak 29 gün 29 harften 290 ismin esmasını vermiş olacağız. Daha fazlasını merak edenler “Esma Zikri” kitabımıza bakabilirler. İlk 10 isim ebcedi ve esması şunlar: 

Fadime: 135........................................Yâ Samed: 134  
Fahrettin: 975.........................................Yâ Hafîz:998 
Fahri: 890..............................................Yâ Kâbid: 903 
Fahriye: 895..........................................Yâ Kâbid: 903 
Faik: 117..................................Yâ Kaviyy; Müzill: 117 
Faruk: 387...........................................Yâ Tevvâb: 409 
Fatih: 489.............................................Yâ Fettah: 489 
Fatin: 541...............................................Yâ Şekûr:526 
Fatmagül: 191..............................Yâ Mukaddim: 184 
Fatma Nur: 391...................................Yâ Tevvab:409 
Fazilet: 1320........................................Yâ Gafûr: 1286 
Feray: 291.............................Yâ Rahman; Sabûr:298 
Feyyaz: 891............................................Yâ Kabid:903 
Feyza: 891.............................................Yâ Kâbid: 903 
Feyzan: 148..........................................Yâ Muhsî: 148