Tek tuşla “BiTaksi” yanınızda

Akıllı telefon uygulaması “BiTaksi” artık ödüllü oldu. Türkiye Araştırmacılar Derneği tarafından “En Vizyoner Baykuş” kategorisinde “Altın Baykuş”un sahibi olan “BiTaksi”nin kurucusu Nazım Salur ilk kez kredi kartıyla da ödeme yapma imkânı sağlayan uygulamanın nasıl işlediğini anlattı.

SİBEL ATEŞ YENGİN

sibel.ates@aksam.com.tr

TELEFONDAN AKLIMA GELDİ

BiTaksi fikri 7-8 yıl önce ilk akıllı telefonu aldığımda aklıma geldi. Cep telefonunda kayıtlı olan kişilerin birbirlerini haritada görebildikleri bir uygulama vardı. Bunu ticari olarak uygulayabileceğimi düşündüm. Aklıma taksilerde bunu uygulamak geldi. Fakat o günün dünyasında yapılması olanaklı değildi. 2012 yılı başlarında Türkiye’de de akıllı telefon yaygınlığının bir yıl içinde büyük bir artış göstereceği aşikârdı. Dolasıyla zamanın uygun olduğunu düşündüm. 2012 yaz aylarında işi başlatmaya karar verdim. 2013'te uygulama hizmete girdi.

KREDİ KARTI DA VAR

BiTaksi uygulaması yaklaşık 15 dakika süren ve tanımsız olan sürücü-yolcu ilişkisini tanımlı hale getirerek güven ortamı oluşturan bir platform. Yolcu arayan taksiciyle, taksi arayan yolcuyu gerçek zamanlı buluşturan bir uygulama. Yolcular tek bir tuşa basarak uygulama üzerinden taksi çağırabiliyor. İstanbul ve Ankara’da faaliyet gösteren ilk taksi uygulaması. Taksi ücretini peşin, kredi kartıyla, PayPal’la ve BKM Express’le ödeyebildiğiniz ilk ve tek uygulama. İşitme engelliler ve görme engellilerin kullanımını kolaylaştıran özelliklere de sahip. Uygulama şimdiye kadar 1 milyon 500 bin kişi tarafından indirildi. Hem yolculara hem de taksi şoförlerine hızlı, kolay ve güvenli bir yolculuk imkânı sağlıyoruz. BiTaksi kullanıcıları taksi çağırdığı anda aracın plaka numarası ve sürücü resmini telefonlarının ekranlarında görebiliyorlar. İsterlerse yolculuk öncesinde ödeyecekleri tutarı uygulamamızdan faydalanarak hesap edebiliyorlar. 

YOLCULUK KAYIT ALTINDA

Taksi sürücüleri BiTaksi kullanarak aylık kazançlarını belirgin bir şekilde artırabiliyor. Örneğin müşteri bulmasının zor olduğu bölgelere yolcu götüren bir taksici dönüşünde BiTaksi’den müşteri bulabiliyor. Uygulamamız sayesinde taksilerin boş dolaşması önemli ölçüde azalıyor. Dolayısıyla hem akaryakıt tüketiminin önüne geçiliyor hem de trafikte müşterisiz dolaşan taksilerin azalması sağlanarak, daha çok insanın taksi bulmasına yardımcı olunuyor. 

Ayrıca yolculukların kayıt altında tutulması sayesinde kendilerini bir nebze de olsa güvenli hissediyorlar.

ÇOCUĞUNU TAKİP ET

Çocuklarınızın tek başına ulaşımını elbette BiTaksi’yle yapabilirsiniz. Geçtiğimiz ay uygulamada yeni bir geliştirme yaptık. Artık yolculuğu yakınlarınızla paylaşabiliyor, bindiğiniz taksinin sürücü ve plaka bilgilerini, sürücü puanını, aracın haritada nerede bulunduğunu, SMS, WhatsApp ya da diğer sosyal ağlar aracılığıyla dilediğiniz birine gönderebiliyorsunuz. Gönderdiğiniz kişi de yapılan yolculuğu gerçek zamanlı olarak takip edebiliyor. Dolayısıyla daha güvenli bir şekilde yolculuk yapabilirler. Tüm bunlar kadın müşterilerimize güven veriyor. Zaten kadınlar tarafından daha çok tercih ediliyoruz. Ortalamada, kadın kullanıcılar uygulamayı erkek kullanıcılara oranla iki kat daha fazla kullanıyor.

ŞOFÖRLERDEN ŞİKÂYET VAR

Şoförler en çok müşteri iptalleri konusunda şikayetçi. Taksinin, çağrıldığı yere gidene kadar belli bir süre geçmesi gerekiyor. Bulunulan yere varıldığında ya da güzergâhtayken müşterilerin önlerinden boş geçen bir taksiye binip yolculuğu iptal etmeleri oldukça sıkıntılı bir durum. Çünkü taksi şoförü uygulamadan çağrılan noktaya varıncaya kadar yakıt harcıyor, önüne çıkan el kaldıran müşterileri taksiye almıyor. Dolayısıyla bu nahoş durum sürücü tarafında hem zaman hem de para kaybına yol açıyor.