Hayal sattığımın farkındayım

Parfümör Ömer İpekçi’nin niş parfüm markası ‘Pekji’, ağır ağır ama kendinden emin adımlarla ilerliyor. Niş parfümseverlerin ilgi gösterdiği ve ünlü parfüm bloggerlarından övgü alan markaya hayat veren koku aşığı İpekçi, Pekji’nin çıkış noktasını anlattı.

Türkiye’de daha çok lüks parfüm markaları ilgi görüyor. Önemli markalar ürünlerinin tanıtımları için ülkemize sık sık uğruyorlar, tüketici de artık son derece bilinçli. ‘Niş parfüm dünyasında yeni çıkan parfümler neler?’, ‘Hangi parfüm güzel ya da hangisi pazarlama ve PR sonucu şişirilmiş bir balon?’ bunun farkındalar. Ülkemizde niş parfüm pazarı büyürken ne mutlu bu işe kafa yoran yerli markalarımız da oldu. Türkiye’nin ilk niş parfüm markası Nishane geçtiğimiz sene çıkardığı 16 parfümlük koleksiyonuylalarıyla dünyada ilgi gördü. The New York Times’ın 2015’in en iyi 5 parfümevinden biri olarak gösterdiği Nishane, şu an 29 ülkede satılıyor. Yerli niş parfüm markalarımız sadece Nishane’yle sınırlı değil. Son zamanlarda adını sıkça duymaya başladığımız, ‘Pekji’ de yurtdışındaki önemli parfüm bloggerlarından övgüler alan, niş parfümseverlerin ilgi gösterdiği bir marka. Pekji’nin arkasındaki isim ise Ömer İpekçi. Çocukluğundan beri kokularla haşır neşir olan İpekçi, “Kokuları kendimi bildim bileli seviyorum ve ilgi gösterdiğim şeylerin en ince ayrıntısına kadar girmekten büyük haz alıyorum. Deneyerek, yaparak, bozarak, sonra tekrar yaparak ortaya bir şeyler çıkarmak hoşuma gidiyor” sözleriyle anlatıyor Pekji’nin başlangıç noktasını… Kokularla uğraşmayı sevse de ilk başta yaptığı parfümleri satmayı düşünmeyen İpekçi’, İtalyan parfümsever bir arkadaşının onu cesaretlendirmesiyle bu işe adım atmış. “Anlayacağınız arkadaş zoruyla girdim bu işe” diyor gülerek.    

GERİ PLANDA OLMAYI SEVİYORUM

Koleksiyonunda Ruh, Odoon, Eaumer, Cuir6 ve Holyshit olmak üzere toplam beş parfüm bulunan Pekji’nin kokuları kalıcı ve oldukça yoğun. Ürünleri pekji.com isimli internet sitesi üzerinden satan Ömer İpekçi, parfümlerinin içeriklerini ayrıntılı olarak internet sitesini yazmadığını belirtiyor ve bunu şımarıklık olsun diye yapmadığının altını çiziyor. “Mesela Euamer’ın notaları arasında tavla var. Bilerek onu yazdım Sonuçta hayal sattığımın bilincindeyim, bunu vurgulamak istedim.”   

PARA KAZANMASAM DA OLUR

İnternet üzerinden yerli ve yabancı parfüm severlere ürünlerini ulaştıran Ömer Bey, müşterilerini sevdiğini, hepsiyle konuştuğunu belirtiyor. “Benim ürünlerimle ilgilenen insanlar benim için önemliler. Yaptığım parfümler kişisel parfümler. Ben de bana ilgi gösteren kişilere saygı gösteriyorum. Çok fazla ürün satsam da satmasam da bu asla değişmeyecek hatta para kazanmasam da olur” diyor ama bana soracak olursanız böyle olmamalı. Çünkü çok vasat ürünlerin muhteşem bir pazarlamayla sunulduğu çağımızda kaliteli hammadde ve işçilikle ortaya büyük emek koyan Ömer İpekçi gibi insanlar hangi sektör olursa olsun daha da büyümeli, para kazanmalı. Çünkü samimiler ve amaçları insanların cüzdanlarına göz dikmek değil.