Bilgi yarışmalarında devir değişti

MEHMET EMİN DEMİREZEN

emin.demirezen@aksam.com.tr

Bilgi yarışmaları sadece dünyada değil ülkemizde de her daim revaçta oldu. Kimi zaman bir fakiri zengin etti, kimi zaman etkileyici kariyerler ilk soruda yarışmaya veda etti. Ama artık yarışmaların boyutu da değişti! Değişmeyen tek şey ise yarışma tutkusu ve kazanma güdüsü oldu... 

Simon Beaufoy’un yazıp Danny Boyle’un yönettiği 2008 yapımı Slumdog Millionaire, dünya sinema tarihinde önemli bir yere sahip. Zira deneyime dayanan bilginin insan hayatına nasıl yön verdiği filmde net şekilde gözler önüne seriliyor. Bilgi yarışmalarının insan hayatına etkisini sadece beyaz perde de değil günlük yaşamda da görmek mümkün. Filmin baş kahramanı Jamal Malik’in hikâyesi kadar etkileyici olmasa da, enteresan başarı öykülerine bilgi yarışmaları aracılığıyla tanıklık etmeye devam ediyoruz.

Hayat değiştiren cevaplar... 

2011 İtalya’da düzenlenen Milyoner yarışmasına katılan ve işsiz olan 43 yaşındaki Michela De Paoli, 1 milyon Avro ödül kazanarak tüm dikkatleri üzerine çekmişti. Türkiye’ye ‘Kim 500 Milyar İster?’ adıyla adım atıp, yoluna ‘Kim Milyoner Olmak İster?’ olarak devam eden yarışma konsepti, ülkemizde uzun yıllardır büyük rağbet görüyor. Zaman zaman sosyal medyada ilk soruda elenen etkileyici kariyerlere rastladığımız yarışma, neticesi ne olursa olsun gündemde kalmaya her zaman devam etti. Türk televizyon tarihi boyunca Kim Milyoner Olmak İster’in yanı sıra birçok bilgi yarışması ekranlarda boy gösterdi. Erkan Yolaç’ın sunduğu ‘Evet Hayır’ın yanı sıra Aileler Yarışıyor, Passaparola, En Zayıf Halka, Riziko, Bir Kelime Bir İşlem ve Kelime Oyunu gibi farklı tarz ve formatta yarışmalar kendi dönemlerine damga vurmayı başardı. Fakat değişen ve gelişen teknolojiler hayatın her alanında olduğu gibi bilgi odaklı eğlence sektöründe de kendini gösterdi ve ortaya yeni nesil bir yarışma konsepti çıktı.

‘Hadi’ diyen geldi

Teknoloji ve bilgi yarışması konseptini bir araya getirerek cep telefonuna sığdıran bu yeni nesil yarışmaların ülkemizdeki öncüsü hiç şüphesiz Hadi. Türkiye’nin internet üzerinden yayınlanan ilk canlı, sunuculu ve para ödüllü yarışması olan Hadi, Turkcell alt yapısı ve BIP stratejik ortaklığıyla düzenleniyor. Sağlam alt yapısının yanı sıra Müge Boz ve Merve Toy’un renkli sunumları sayesinde uygulamanın kullanıcı sayısı çok kısa bir süre içinde 2 milyon 600 bine ulaştı.

500 bin TL ödül dağıtıldı

Kurban Bayramı’nın ilk günü 75 bin, 30 Ağustos’ta ise 110 bin kişinin indirdiği Hadi, App Store’da son 60 günün 35’inde indirme sayılarında dünyaca ünlü mobil aplikasyonları geride bırakarak birinci sırada yer aldı. Kullanıcı sayısındaki artışa paralel büyüyen büyük ödüller de yarışmacıların iştahını kabartmaya devam ediyor. Kurban Bayramı’nda 20 bin TL büyük ödül vererek rekor kıran Hadi, 30 Ağustos’ta düzenlediği özel yarışma ile 30 bin TL dağıtarak kendi rekorunu geliştirdi. Şimdiye kadar 500 bin TL ödül dağıtan Hadi’nin kurucu ortaklarından Emre Ulusoy 580 bin kişinin aynı anda yarıştığı Hadi ile ilgili şu açıklamaları yaptı: “Dört ay gibi kısa bir sürede 2,7 milyon üyeye ulaştık. Hadi’yi ortalama 400 bin aktif olarak her gün oynuyor. Yılbaşına kadar hedefimiz 1 milyon kişiyi aynı anda yarıştırmak. Bu hedefe ilerlerken kriterimiz Hadi’ciler olacak. Katılımcılarımızı dinliyoruz ve dinlemeye devam edeceğiz. Onların istekleri doğrultusunda yarışmayı dönüştüreceğiz.”