emin.demirezen@aksam.com.tr
Transanatolia Rally Raid yarış sezonunu ikincisini gerçekleştirdiği Bodrum Rally Halikarnassos’la açtı. Usta gitarist Metin Türkcan, co-pilot’u Yavuz Harani ile ilk kez ralli heyecanı yaşıyor. Türkcan ve Harani ile bu deneyimlerini konuşmak üzere bir araya geldik.
Ralli de yarışmak bir hayli zorlu iş. Bugün sona erecek Rally Halikarnassos yarışında da pilotluk yapıyorsun. Nasıl başladı ralli maceran?
Basın danışmanım sevgili Nurbanu Anter’in beni arayıp, “Rally Halikarnassos’ta yarışmak ister misin” diye sorduğunda ilk başta şaşırdım tabii. Daha sonra organizasyondan Serpil Çubukçu ile bir toplantı yaptık ve kendimi bir anda Mitsubishi L200 ile ormanda çamurların üzerinde arabamla mücadele ederken buldum.
Gitarda olduğun kadar da araç sürmede usta mısın?
Ben normalde de bir pist pilotuyum. Daha önce 4x4 bir araca hiç binmemiştim, böyle bir tecrübem de yoktu. Ama hem araç çok yetenekli hem de eğitmenlerim çok iyilerdi. En son olarak Vedat Bozan ile araçla 60-70 derece mesafelere dik tırmanış ve inişler yapıp eğitimimizi tamamladık.
Seni hazırlık sürecinde zorlayan şeyler neler oldu? Bu süreçte neler yaşadınız?
En zoru kayalık ve taklaya müsait bir yerlerde arabanın önü ve altını hiç görmeden co-pilotum Yavuz Harani’nin direktifleri ve yönlendirmeleri ile oradan geçme kısmıydı. Çamurları, gölleri saymıyorum bile… Bittiğinde de çok şaşkındım. Her gidişin bir dönüşü vardır ya zar zor gittiğim yerlerden çok kolay bir şekilde dönmeyi de başardım. Sanırım bu işi çabuk öğrendim
YAZIN BU İŞİN ESPRİSİNİ YAPMIŞTIK
Yardımcı pilotun Yavuz Harani ile nasıl yolunuz kesişti ve nasıl anlaşıyorsunuz?
Yavuz eski bir dostum ve arkadaşım. Yazın bir festivale giderken zaten böyle bir sohbetimiz de olmuştu ama bunların hepsi birer şakaydı. Yavuz da bu işi bilen eski bir co-pilot! İkimiz de bu noktada çok istekli ve heyecanlıyız.
Müzik adamısın. Peki, bu yarışa hazırlanırken de müziği yanında tuttun mu yoksa bir süre ara mı verdin?
Normalde araba kullanırken müzik dinlemem. Genellikle motor sesine konsantre olurum... Raid’de de kulağım sürekli co-pilotumda olmak zorunda. Bu yüzden de müziğe hiç ihtiyaç duymadım.
Nasıl hazırlandın yarışa. Günde kaç saat antrenman yaptın?
Çok fazla hazırlandığım söylenemez aslında. Sadece 4 gün kadar 3 farklı kişi ile eğitim ve antrenman yaptık… Ormanda, sahilde, dağda… Yani rallide olası tüm zeminlerden en az bir kez geçmiş olduk.
BU YARIŞ ARKADAŞLIĞIMIZI DA DERİNLEŞTİRİYOR
Yavuz Harani: “İlk defa co-pilotluk yapmıyorum. Daha önce daha hızlı parkurlarda koşulan ve zamana karşı yarışılan rallilerde de co-pilotluk yaptım. 1999 & 2013 yılları arasında 22 yarışa katıldım. Metin ile otomobilde olmak da gerçekten çok güzel bir duygu. Çünkü Metin başlangıçta benim hayran olduğum, yetenekli bir müzisyendi. Daha sonra zaman içinde sohbet etmeye, arkadaşlık yapmaya şansım oldu. Ama şimdi tüm günü çok bakir ve çok güzel bir doğada birlikte mücadele ederek birbirimize destek olarak geçiriyoruz. Bu bizim arkadaşlığımızı da daha derinleştiriyor çünkü ikimiz de birbirinin canını öbürünün ellerine teslim etmiş durumda. İkimiz de motor sporlarını çok seviyoruz. Böyle bir organizasyonun parçası olmaktan ve özel bir deneyimi paylaşmaktan çok mutluyuz. Bunun gerçekleşmesini sağlayan başta Mitsubishi Motors Türkiye olmak üzere tüm destekçilerimize teşekkür ediyoruz.”
544 KİLOMETRELİK PARKUR!
Yarış, 19 Nisan’da Bodrum Belediye Meydanı’ndaki seramonik startının ardından ortalama 544 km’lik parkur geçişinin sonunda bugün sona erecek. Profesyonel ve yarı profesyonel pilotların katılımına uygun olarak hazırlanmış parkurlarda mücadele eden olan pilotlar, ralli ya da zamandan bağımsız raid kategorisinde yarışıyorlar.