Dört yeni modelle satışlara yükleniyor

Toyota CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Bu yıl Türkiye iç pazarı için 400 binli satış adetler konuşuluyor. Planımızı buna göre yaptık. 4 yeni iddialı modelimizle toplam pazarda daha fazla pay almayı planlıyoruz” açıklaması yaptı. 

Sümer DEMİRCİLER

Global ölçekte SUV sınıfı her yıl pazar payını yükselterek büyüyor. Bu sınıfta 2017 ve 2018 yılını “Dünyanın en çok satılan SUV modeli” olarak tamamlayan Toyota RAV4 tamamen yenilenen 5’inci nesliyle iddiasını daha da yukarılara taşımaya hazırlanıyor. Aracın ülkemiz pazarına yıl ortasında satışa sunulacağını açıklayan Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, modelin hibrit versiyonunu da tüketicilerle buluşturacaklarını belirtti. 

600 BİN ADET SINIR 

2019 yılının bir önceki yıla göre daha düşük bir beklentiye sahip olduğunu belirten Ali Haydar Bozkurt, “Sektörümüzde 400 binli satış adetleri konuşuluyor. Hatta bu rakamın daha altında olma ihtimali de var. 600 bin adedin altı risk. Ben hep söylüyorum sektörün mevcut yatırımları yani bayilik yatırımlarına, distribütörlerin alt yapı yatırımlarının toplamına baktığımızda, bu yatırımlar artık 1 milyonluk seviyeleri yakalamak üzerine yapılmış yatırımlar olarak karşımıza çıkıyor. Bu rakam aşağıya düştüğünde yani sınır olarak gördüğüm 600 bin adetler seviyesi ve altına indiğinde risk başlıyor. Çünkü bu adetler yatırımların karşılığını vermesi açısından güç olan adetler” dedi. 

KÜÇÜLME HAREKETLERİ 

400 binlere ve altına düşen bir pazarın etkilerinin belki bir yıl çok hissedilmeden atlatılabileceğini vurgulayan Bozkurt, “Sektör bir şekilde dayanabilir… Ancak 2. ve 3. yılda da bu rakamların altında olursa, üstesinden gelinmesi zor bir süreç yaşanır. Geçmişte yaşadık hatırlarsanız. 2001’lerde olduğu gibi satış adetleri düştüğünde yatırımlar karşılığını bulmuyor ve hiç tercih edilmese de bayi ağından başlamak üzere küçülme hareketleri oluyor. Bu bizim hiç tercih etmediğimiz bir yöntem” açıklaması yaptı. 

30 bin adet satış

Bu yıl 400 binlik pazara göre plan yaptıklarına belirten Ali Haydar Bozkurt“ Bu yıl toplam 4 yeni model sunacağız. İddialı modeller. 400 binlik pazarda binek payı 300 bin olur. 28 bin ve üzeri diyorum ama 30 bine kadar da gidebiliriz. Geçen sene marka sıralamasında 5. olduk. 4. sıraya çıkabiliriz, hatta 3. marka olabiliriz diye düşünüyorum” açıklaması yaptı. 

İnsan kaynağı

Bozkurt, “ Krizlerde insan kaynağını küçültmek en sona bıraktığınız yöntem. Deneyimli personelin kaybolması söz konusu oluyor. Daha sonra pazar yeniden düzelmeye başladığında bu yapıyı oluşturmak, yeniden eski haline getirmek ciddi bir zaman kaybına yol açıyor” dedi.