Eurovision 2019 spekülasyonları

Çağla GÜRSOY

cglgursoy@hotmail.com

twitter: CaglaGursoyy
Instagram: CaglaGursoyy

Haftanın dikkat çekici olaylarının başında Aleyna Tilki’nin 18 yaşından önce açtığı Twitter hesabının kapatılması ve genç şarkıcının isyanı vardı. Benim haftalık gündemimin başında ise uzun süredir Türkiye’nin boy göstermediği bir platform olan Eurovision 2019 spekülasyonları vardı. Eurovision yarışması benim çocukluk aşkımdır. Tüm aile, çoluk çocuk kuzenler ekran başında yaşadığımız o heyecanı o milli duyguları kolay kolay unutamam. Hele ki son senelerde gelen başarılar bir Sertab Erener, bir Hadise, bir Kenan Doğulu performansları kolay kolay hafızamdan çıkmaz. Ama tabii işin siyasi bir yönü oluştu, adaletsiz oylamalar yapıldı falan filan o yüzden ülkemizin artık yarışmama kararını da saygıyla karşılayabilirim.

MADONNA SÜRPRİZİ

Bu sene İsrail-Tel Aviv’de gerçekleşti yarışma. Ne yarışmayı izledim ne de katılan sanatçı ve şarkılarını. Türkiye’nin rakibi olmadıkları sürece pek te ilgimi çekmiyor açıkçası. Kazanan Hollanda oldu. Tebrikler. Sonuncu da İngiltere olmuş. Her konuda pek bir burnu havadadır İngiltere’nin. Başarısızlık onları epey kızdırmış olacak ki yarışma sonrasında veryansın açıklamalar yaptılar. Sese ve müziğe değer verilmediğini sadece politik bir oylama olduğundan İngiltere’ye puan verilmediğini söylediler. Seneye onlar da yarışmadan çekilirse hiç şaşırmam. Neyse gelelim konumuza... Konumuz Eurovision 2019 sahnesine katılan konuk sanatçı MADONNA. Büyük harflerle yazdım çünkü küçümsenemeyecek kadar güçlü ve önemli bir isim dünya için. Candan Erçetin zamanında Eurovision için teklif aldığında “Ben kendini kanıtlamış bir sanatçıyım, o sahnede oylanmaya ihtiyacım yok” gibi bir açıklama yapmıştı. Bizim Candan Erçetin bile bu egoyu yapıyorsa dünyayı elinde oynatan Madonna hele konuk olarak hiç katılmasaymış o zaman. Seyircilerin bir kısmı yüksek bir para karşılığında çıkmayı kabul ettiğini düşünüyor. Ama yabancı bir haber sitesinde Madonna’nın düşünüldüğü gibi büyük bir para almadığını, dünya müziğine destek amaçlı o sahnede şarkı söyleyip şov yaptığını yazmış (Hangisi doğru bilinmez). 

AYIP ETTİLER

Madonna’nın seneler önce Türkiye’de verdiği konseri en önden izleyenlerdendim. Muhteşemdi. Eurovision’da ise 60 yaşına gelmiş Madonna’yı yine aynı kusursuz performansla izledik (bana göre). Beni şaşırtan Işın Karaca ve Metin Arolat gibi sözde sanatçılar değil ciddi müzik insanlarının yaptığı eleştirilerdi. Bu iki isimde bence sanata verilen emeği, alkışlayacak kapasitede büyük sanatçılar ama Madonna’nın sesinin detone olduğunu Twitter üzerinden eleştirdiler. Şunu beklerdim, o yaşta bir kadın şarkıcının canlı yayınlanan bir programda canlı performans göstermesini alkışlıyoruz. Canlı söylemek zorunda değildi playback söylese kimse dönüp senelerin Madonna’sına laf etmezdi ama o canlı söyledi, gayet de altından kalktı. Özellikle Işın Karaca sosyal medya üzerinden kendisine yapılan eleştirileri sert dille uyarırken, kendisinin tebrik yerine başka bir kadın şarkıcıyı yermesine anlam veremedim