Satışlarını yarı yarıya artırdı

Peugeot, satışlarını ocak-kasım döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 47 artırdı.

Peugeot Türkiye, yılın 11 ayında 19 bin 186 adet binek araç ve 9 bin 391 adet hafif ticari araç olmak üzere toplam 28 bin 577 adetlik satış rakamı gerçekleştirerek, yüzde 3,2 oranında pazar payı elde etti. Öte yandan şirket, satışlarını da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 47 oranında artırdı.

Yapılan açıklamada şirketin BlueHDi Dizel Tam Otomatik (EAT6) versiyonunu ürün gamına ekleyerek satışlarını artırdı.

Toplam pazarın yılın sekiz ayında, geçen senenin aynı dönemine göre her ay ciddi ölçüde artarak ilerlediği anımsatılan açıklamada, şunlar kaydedildi: 

"Fakat yılın 2. yarısında yaşanan olumsuz jeopolitik gelişmeler, artan terör olayları ve seçim ortamının oluşturduğu belirsizlik pazarın daralmasına sebep oldu. Kasım itibarıyla küçük de olsa yüzde 5 artış ile ivme kazanmaya başlayan pazar, bu gelişme ve aralık ayının yılın en çok satış gerçekleşen dönemi olmasıyla birlikte 2015 senesinin toplamının 2014'e oranla yüzde 23 artış ile 940 bin adet ortalamasında gerçekleşeceğini öngörüyoruz." 

Peugeot açıklamasında sektöre dair 2016 öngörüleri de paylaşıldı. 

Gelecek yılın 2015 seviyelerinde gerçekleşmesinin beklendiği aktarılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: 

"Peugeot olarak 2015 yılında gösterdiğimiz büyüme trendini devam ettirmeyi hedefliyoruz. Özellikle bu yıl lansmanlarını gerçekleştirdiğimiz yenilenen 208 ve Partner Tepee ile birlikte Peugeot 308, 3008, 5008 ve 508 modellerinde sınıfının standartlarını yeniden belirleyen BlueHDi EAT6 tam otomatik versiyonu ile 2016 yılı satışlarımızda önemli bir rol üstleneceklerini söyleyebiliriz. Ayrıca 2016 yılının ilk çeyreğinde Türkiye pazarına sunulması planlanan Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport ve yeni 308 GTi by Peugeot Sport modellerimiz ile markamızın sportif yanını tekrar ön plana çıkaracağız. 2016 yılında yepyeni sürprizler ile sahip olduğumuz marka imajımızı daha da üst seviyelere taşımayı hedefliyoruz."  (AA)