Kuaförler psikoloji de bilecek

Saç kesimi ve kişisel bakım hizmeti sunan, aynı zamanda müşterilerinin ''dert ortağı'' olarak nitelendirilen kuaförler ile manikürist ve ağdacılar için mesleki standartlar belirlendi.

Ulusal meslek standartlarının belirlenmesine yönelik çalışmalar kapsamında, Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonunca hazırlanan meslek standartlarına göre, bu meslekleri yapacakların çalışma ortamları aydınlık ve havalandırılmış olacak. Bu kişiler, iş sağlığı ve güvenliği konusunda işyeri dışındaki kurumların eğitimlerine katılacak. Çalışma tezgahlarını hijyen kurallarına uygun şekilde makine ve temizlik malzemesi kullanarak temizleyecek. Malzemeleri steril ortamda saklayacak.

Kuaför, maniküristler ve ağdacılar, müşteri kaydını tutacak. Müşterilere uygulanan kimyasal işlemler, kullanılan malzeme oranı, model gibi işlem ve iletişim bilgilerinin bulunduğu çizelgeyi elektronik ortamda yazılı hazırlayacak.

Müşteriye ilk defa kullanılacak kozmetik ürünlerden, müşterinin dirsek içi ya da kulak arkasına küçük bir miktar sürerek alerji testi yapacak.

Kuaförler, müşteriye saç modeline ilişkin önerilerde bulunacak, saçın son şeklini aynayla uygun açılardan göstererek müşterinin isteği doğrultusunda gereken değişikliği gerçekleştirecek.

Kuaför, manikürist ve ağdacıların bazı bilgi ve becerileri taşımaları da gerekecek. Buna göre, bu meslekleri yapanlar iletişim yeteneğine, moda, güzellik ve estetik bilgisine sahip olacak. İnsan anatomisi ve psikolojisi bilmeleri istenilen bu kişilerin, bulaşıcı hastalıklar, deri ve cilt hastalıkları, dezenfeksiyon konularında da bilgi sahibi olmaları gerekecek.
Bu kişiler, el becerisi, zamanı iyi kullanma gibi mesleğin gerektirdiği yetkinliklerin yanı sıra ilkyardım ve temel alerji konularında da bilgi sahibi olacak.

Kuaför, manikürist ve ağdacıların mesleklerini yaparken, sahip olması gereken bazı tutum ve davranışlar ise şöyle:

- Çalışırken temiz ve titiz olmaya özen göstermek

- İletişim kurduğu kişilerle etkili ve güzel konuşmak
- Kişisel bakım ve hijyene dikkat etmek
- Karşılaşılan sorunlar karşısında soğukkanlı olmak ve sorunlara çözüm üretebilmek
- Müşterilerden ya da çalışanlardan edindiği bilgileri gizli tutmak
- Değişime açık olmak ve değişen koşullara uyum sağlamak

AA