IAB Türkiye, bu yılın ilk yarısındaki dijital reklam yatırımlarına ilişkin verileri açıkladı. AdEx-TR araştırma sonuçlarına göre, Türkiye'de bu yılın ilk 6 ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 20 artan dijital reklam yatırımları 927,6 milyon liraya yükseldi.
Bu dönemde display reklam yatırımları yüzde 19,6 büyüyerek 546 milyon lira oldu. Display reklamlar kategorisinde en büyük payı 427,7 milyon lira ile gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımları aldı.
Arama motoru reklam yatırımlarının büyüklüğü 329,6 milyon liraya, ilan sayfaları reklam yatırımları ise 44,5 milyon liraya çıktı. Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’un etkisine bağlı olarak küçüldüğü tahmin edilen e-posta kategorisi ilk 6 ayda da gerilmesini sürdürdü ve 2,8 milyon lira olarak gerçekleşti. Oyun içi reklamlar da 4,8 milyon liralık büyüklüğe erişti.
Toplam dijital reklam yatırımlarının 144,6 milyon lirası display, arama motoru, ilan sayfaları, e-posta ve oyun içi reklam dahil olmak üzere mobil platformlarda gerçekleşti. 126,7 milyon liralık büyüklüğe ulaşan sosyal medya reklamlarının yüzde 60,7’si mobil cihazlarda yer aldı. 2016’nın ilk yarısında artışı süren programatik satın almanın büyüklüğü de 164 milyon liraya çıktı.
"Dijital, reklam sektörünün çekici gücü"
IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Kurşun, konuya ilişkin değerlendirmesinde, zor bir yılın ardından 2016'nın ilk yarısında elde edilen rakamların kendilerini memnun ettiğini dile getirdi. Dijitalin tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de reklam sektörünün çekici gücü olmaya ettiğini belirten Kurşun, "Büyümenin sürdürülebilir olmasını sağlamak hepimizin sorumluluğu. Bu kapsamda geçtiğimiz aylarda dünyada ve Türkiye’de sıkça gündeme gelen 'ad blocking' ve 'ad fraud' konularında sektörün tüm taraflarının daha hassas davranması ve sorumluluk üstlenmesi gerekiyor." dedi.