İstanbul'da hizmet veren 18 bin 773 takside 45 bin 786 kayıtlı şoför bulunuyor. Kentte taksicilere yönelik şikayetler İstanbul Büyükşehir Belediyesinin (İBB) 153 İhbar Hattı'na yapılıyor. İBB'nin Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğünce (TUDES) incelenen başvurular sonucu hatalı bulunan taksicilere yaptırım uygulanıyor. TUDES verilerine göre, taksi sürücüleriyle ilgili Ocak 2022'den bu yana yapılan şikayetlerin başında "yol ve yolcu beğenmeme" yer alıyor. "Trafik kuralı ihlali", "kaba davranış" ve "fazla ücret talep etme" gibi konular da en çok şikayet edilen hususlar arasında bulunuyor. Bu yılın ilk 6 ayında taksilere ilişkin 33 bin 878 şikayet yapılırken, bunun 18 bin 79'unu "yol ve yolcu seçme" konusu oluşturdu.
İLK 6 AYDA 33 BİN ŞİKAYET
Bu yıl taksicilerle ilgili en çok şikayet mayıs ve haziranda gerçekleşti. TUDES'e göre 2022'de, taksilere ilişkin 80 bin 288 şikayet yapıldı. En çok şikayet 9 bin 452 başvuru ile aralıkta gerçekleşirken en az şikayetin yapıldığı ay ise 4 bin 29 başvuru ile ocak oldu. Geçen yıl en çok şikayet edilen konu da 47 bin 757 başvuru ile "yol ve yolcu seçme" oldu. Öte yandan 2022'de taksicilere çoğunluğu "yanlış park"tan 7 milyon 500 bin liranın üzerinde ceza kesildi.
İLK 6 AYDA EN ÇOK YOLCU SEÇME İHBARI
Yol ve yolcu seçme 18.079
Trafik kural ihlali 3.644
Fazla ücret alınması 3.026
Yolcuya kaba davranılması 3.415
Yolcuyu uzak yoldan götürmek 1.386
Kısa mesafe diye yolcu almama 1.290
Taksimetre açılmaması 712
Darp ve taciz 652
Taksicilerin dolmuşçuluk yapması 385
Araç içinde sigara içilmesi 293
Dolandırıcılık 283
Şoförün yolculuğu iptal etmesi 246
Yolcunun yolculuğu iptal etmesi 107
Araç içi temizlik 92
Teşekkür 68
Montaj işlemleri 42
Köprü geçiş ücreti talep edilmesi 36
Araç gelmemesi 29