İstanbulluya ''Sarı'' eziyet! 18 ayda 144 bin şikayet

İBB'nin ihbar hattına taksicilerle ilgili son 18 ayda 144 bin 166 şikayet yapıldı. Bunların başında ‘yol ve yolcu seçme', ‘kural ihlali', ‘kabalık' geliyor.

İstanbul'da hizmet veren 18 bin 773 takside 45 bin 786 kayıtlı şoför bulunuyor. Kentte taksicilere yönelik şikayetler İstanbul Büyükşehir Belediyesinin (İBB) 153 İhbar Hattı'na yapılıyor. İBB'nin Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğünce (TUDES) incelenen başvurular sonucu hatalı bulunan taksicilere yaptırım uygulanıyor. TUDES verilerine göre, taksi sürücüleriyle ilgili Ocak 2022'den bu yana yapılan şikayetlerin başında "yol ve yolcu beğenmeme" yer alıyor. "Trafik kuralı ihlali", "kaba davranış" ve "fazla ücret talep etme" gibi konular da en çok şikayet edilen hususlar arasında bulunuyor. Bu yılın ilk 6 ayında taksilere ilişkin 33 bin 878 şikayet yapılırken, bunun 18 bin 79'unu "yol ve yolcu seçme" konusu oluşturdu.

İLK 6 AYDA 33 BİN ŞİKAYET

Bu yıl taksicilerle ilgili en çok şikayet mayıs ve haziranda gerçekleşti. TUDES'e göre 2022'de, taksilere ilişkin 80 bin 288 şikayet yapıldı. En çok şikayet 9 bin 452 başvuru ile aralıkta gerçekleşirken en az şikayetin yapıldığı ay ise 4 bin 29 başvuru ile ocak oldu. Geçen yıl en çok şikayet edilen konu da 47 bin 757 başvuru ile "yol ve yolcu seçme" oldu. Öte yandan 2022'de taksicilere çoğunluğu "yanlış park"tan 7 milyon 500 bin liranın üzerinde ceza kesildi.

İLK 6 AYDA EN ÇOK YOLCU SEÇME İHBARI

Yol ve yolcu seçme 18.079

Trafik kural ihlali 3.644

Fazla ücret alınması 3.026

Yolcuya kaba davranılması 3.415

Yolcuyu uzak yoldan götürmek 1.386

Kısa mesafe diye yolcu almama 1.290

Taksimetre açılmaması 712

Darp ve taciz 652

Taksicilerin dolmuşçuluk yapması 385

Araç içinde sigara içilmesi 293

Dolandırıcılık 283

Şoförün yolculuğu iptal etmesi 246

Yolcunun yolculuğu iptal etmesi 107

Araç içi temizlik 92

Teşekkür 68

Montaj işlemleri 42

Köprü geçiş ücreti talep edilmesi 36

Araç gelmemesi 29