2012’de Pebble’ın yoğun ilgi gören bir proje olarak ortaya çıkmasından beri neredeyse tüm önemli teknoloji üreticileri kendi akıllı saatini tüketicilerle buluşturdu. Ancak milyonlarca dolarlık yatırımlara rağmen akıllı saatler bugüne kadar vaat edilen patlamayı yapamadı. Bu durumun nedeni olarak tüketicinin bu nispeten yeni ürünü çok da hızlı benimsememesi gösterildi. Araştırma şirketi IDC’nin verilerine göre küresel akıllı saat satışları 2016’nın ikinci çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 32 düşüşle 3.5 milyon adede geriledi. Ancak yılın son altı ayında yeni modellerin gelmesiyle satışların da artması bekleniyor.
ORTALAMA YÜZDE 23 BÜYÜME
IDC 4 gün önce yayımladığı son raporunda küresel akıllı saat satışlarının 2016 genelinde 20.1 milyon adede ulaşmasını beklediğini açıkladı. Bu satışların 2015 yılına göre yüzde 3.9 artacağı anlamına geliyor. Raporda büyük üreticilerin yeni modellerini geç tanıtmasının artışı sınırladığına dikkat çekilirken 2020 yılına kadar yıllık ortalama yüzde 23 artışla 54.6 milyon adede ulaşacağı belirtildi.
FARKLI STRATEJİLER
Son 2 ayda başta Samsung ve Apple olmak üzere birçok üretici yeni akıllı saat modellerini tanıttı. En büyük ilgiyi Apple Watch 2 görürken rakipleri, ABD’li devin tahtına göz koyduğunu ortaya koydu. Yeni modellerde üreticilerin farklı stratejilere odaklandığı görüldü. Bazıları saatlerin tasarım yönünü öne çıkarırken, diğerleri özellikle spora yönelik uygulamalarıyla tüketicilerin ilgisini çekmeye çalıştı. Bunun yanında akıllı saatlerin yayılmasında en önemli etkenlerden birisinin fiyatların düşmesi olması bekleniyor.
HEM BOL ÖZELLİKLİ HEM DE CEBİ YAKMIYOR
2014 yılında Fransız Alcatel’in akıllı saat ürettiğini duyurması şaşkınlık yaratmıştı. Firma 3 hafta önce ise yeni modelini tanıttı. 1.4 inçlik AMOLED ekrana sahip Alcatel MoveTime en az rakipleri kadar kapsamlı fitness uygulamaları sunuyor. MoveTime ile emaillerinizi kontrol edip, sesli arama yapabiliyorsunuz. Koyu gri, altın ve gümüş renkleri satılan saatin en önemli özelliklerinden birisi ise fiyatı olacak. Resmen açıklanmasa da MoveTime’ın 120-150 dolar arasında bir fiyata satılması bekleniyor.
PİLİ 3 HAFTA DAYANIYOR
Sony FES Watch’un yeni modeli FES Watch U’yu tanıttı. Kullanıcılar saatin e-mürekkep ekranını istedikleri gibi tasarlayabiliyor. FES Watch U kablosuz şarj olma özelliğine sahip. Tasarım odaklı bu saat, çok özellikli olmasa da 3 haftalık pil ömrüyle iyi bir alternatif sunuyor.
MODA DEVİ ‘AKILLANDI’
Dünyanın en önemli moda tasarımcılarından Michael Kors geçtiğimiz hafta yeni akıllı saatini tanıttı. Android işletim sistemi kullanan Access’in metal ve plastik kayışlı modelleri bulunuyor. Access serisi ABD’de 350 dolardan başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. Ses komutuyla uygulama açabildiğiniz veya internette arama yapabildiğiniz saatle sesli görüşme yapabiliyorsunuz.
BÜYÜDÜ VE SAĞLAMLAŞTI
Samsung Galaxy Note 7’nin pilinin patladığına dair haberlerin çıktığı günün ertesinde yeni akıllı saati Gear S3’ü tanıttı. Gear S3 46 mm’lik çapıyla selefi S2’ye oranla 4 mm daha büyük. 4 mm az bir rakam gibi gözükse de bu tasarımını ve sağlamlığını etkileyen bir unsur. Gear S3 IP68 sağlamlık belgesine sahip. Yani toza ve suya karşı yüksek korumaya sahip. 1.3 inçlik Super AMOLED ekrana sahip saatin önceki modelden farklı olarak GPS’i de bulunuyor.
BU SEFER SINIFI GEÇTİ
Son günlerde iPhone 7 gündemi meşgul etse de Apple, asıl büyük güncellemeleri yeni akıllı saati Apple Watch 2’de gerçekleştirdi. Watch 2, Watch 1’e göre yüzde 50 daha hızlı. Bunun yanında su geçirmiyor ve ekranı yüzde 50 daha parlak. Gelişimi sayesinde Watch 2, Watch 1’in aksine uzmanlar ve basından geçer not aldı.