10'da 1 fiyatına 1 milyon kilometre

TürkMedya, 9 ay önce ulaştırma filosundaki 22 aracı yüzde 100 elektrikli ZOE ile değiştirip, toplam 1 milyon km yol yaptı. Benzinli araçla aynı km'yi yapmak için 2 milyon 760 bin TL'lik akaryakıt yerine filo sadece 300 bin TL'lik elektrik tüketip, 150 ton karbon salımını ve 400 lt yağ kullanımını önledi.

AKŞAM

SÜMER DEMİRCİLER

Günümüzde yükselen akaryakıt fiyatlarıyla birlikte elektrikli otomobil kullanmanın avantajı her geçen gün artıyor. Bireysel kullanıcılar için bile kullanım avantajı çok yüksek seviyelere ulaşırken, birden çok araç çalıştıran filolardaki avantaj astronomik seviyelere çıkıyor.

TÜRKMEDYA ulaştırma servisi dört ay önce tüm araçlarını 22 adet elektrikli Renault ZOE ile değiştirip, toplamda 1 milyon kilometre yol yaptı. Yaklaşık 2.5 saatte bataryaları dolan araçlar şehir içinde 300 km menzile ulaşabiliyor.

9 AYDA 1 MİLYON KM

Bünyesinde AKŞAM Gazetesi dışında, Güneş, Star, 24TV, 360, Alem, Platin, Lig Radyo gibi yayınları bulunan TürkMedya yayın GRUBU, yaklaşık 9 ay önce ulaştırma servisinde bulunan araçları 22 adet Renault ZOE ile değiştirdi. Şirket binasının otopark bölümünün elektrik bağlantıları geliştirilip 10 adet şarj kutusu yerleştirildi. Her araç 24 saat boyunca 3'er farklı sürücüyle grubun ulaşım ihtiyacını karşılayıp, (araç başı ortalama 50 bin KM ) toplamda 1 milyon km yol yaptılar ve ortaya dudak uçuklatan bir tasarruf çıktı.

BENZİNE GÖRE 10'DA 1

Benzin motorlu ve neredeyse tümü şehir için kullanılan standart bir otomobilin 100 km'de 8 lt yakıt tükettiği dikkate alındığında, 1 milyon km için 22 aracın 80 bin litre benzin tüketip, bunun da güncel benzin fiyatından (34.55 lt/TL) karşılığı 2 milyon 760 bin TL olacaktı. Ancak 100 km'de 13.5 kW elektrik tüketen Renault ZOE'ler güncel elektrik fiyatıyla (3 TL/KW) 1 milyon km toplam kullanımı yaklaşık 300 bin TL'lik elektrik kullanarak gerçekleştirdi. Kısaca 4 ayda ulaştırma servisi toplamda 3 milyon TL'ye yaklaşan akaryakıt ödemesi yerine sadece 300 bin TL'lik, yaklaşık 10'da 1 oranında elektrik faturasıyla aynı yolu tamamladı. Hem de daha konforlu ve çevreci şekilde.

KARBON SALIMINI ÖNLEDİ

Yapılan 1 milyon km'nin akaryakıt maliyetindeki büyük tasarruf dışında çevre açısından çok büyük kazanımı oldu. Günümüzün modern içten yanmalı motorlarında dahi fabrika verisi karbon salımı benzinli motorlar için yaklaşık 150 gr/km. 1 milyon km benzin motorlu filoyla yapıldığında doğaya yaklaşık 150 ton karbon salımı gerçekleşecekti. Aynı kilometre yüzde 100 elektrikli Renault ZOE'ler ile sıfır oldu.

TÜRKİYE'NİN EN ÇEVRECİ FİLOSU

22 Adet ZOE'nin yanına son olarak yüzde 100 elektrikli Renault Megane E-Tech filosu da devreye alındı. Bu sayede yakıt maliyetleri düşürülüp Türkiye'nin en çevreci filosu kullanılmaya başlandı. Kısa süre sonra yerli otomobilimiz Togg'un T10X modeli de hizmet vermeye başlayacak.

TAM 400 LT YAĞ TASARRUFU

Akaryakıt dışında içten yanmalı araçların her 10 bin km'de yağ ve filtre değiştirdiği düşünüldüğünde 22 araçlık bir filo toplamda yaklaşık 100 kez yağ değiştirecek, yaklaşık 400 lt yağ kullanacak ve bunun için yaklaşık 40 bin TL ödeme yapacaktı. Bu gider kalemi de sıfır olarak gerçekleştirilip, motor, yağ filtresi ve servis işçilik ücretleri ödenmedi. Hem filo genelinde 40 bin TL'lik yağ kullanılmayıp, dolayısıyla çevre için son derece zararlı olan atık yağ da oluşmadı hem de yapılan ekonomi daha da arttı.

Gün içinde farklı sürücüler tarafından kullanılan araçların kilometreleri 60-78 bin arasında seyrediyor.