Akşam
YAŞAR KIZILBAĞ
Dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarları arasında yer alan Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı (IFA Berlin), dün kapılarını açtı. Bu yıl 1-5 Eylül tarihleri arasında yapılacak fuarda 48 ülkeden 2 bin 59 marka son teknoloji ürünlerini sergileyecek. 5 gün sürecek fuara Türkiye'den pek çok marka çıkarma yaptı. Türkiye'nin teknoloji devi Vestel, 3 bin metrekare alana kurulu standında bu yıl da tüketici elektroniği, beyaz eşyalar, akıllı ürünler, elektrikli araç şarj cihazları, profesyonel ekranlar, otomotiv ve batarya çözümleri gibi pek çok ürününü dünya sahnesine çıkardı.
15 REKORTMEN ÜRÜN
30 yıl önce 100 metrekare alan ve 5 kişiyle fuara katılan Vestel 500 kişilik ekiple 3 bin metrekarede 1000'e yakın ürün sergiliyor. Firmanın standındaki ürünler arasında en'lere sahip 15 rekortmen ürün yer alıyor. Bu yıl fuarda akıllı teknolojilere sahip, ödüllü tasarımlara sahip ürünlerle yer aldıklarının altını çizen Vestel CEO'su Ergün Güler, "Vestel bugün gelecek için, geri dönüştürülmüş ve geri dönüştürülebilir malzemeler kullanan, tehlikeli kimyasallardan arındırılmış, dayanıklı, onarımı kolay, enerji ve su tasarruflu ürünler tasarlıyor. Bu yıl fuarda tanıttığımız tüm akıllı ürünler, Vestel'in sınırlarını genişlettiği VeeZy ekosistemine dahil edildi. VeeZy üzerinden kullanıcılar televizyon, konut tipi elektrikli araç şarj cihazı, beyaz eşya gibi ürünleri tek bir uygulamadan yönetiyor. İş ortaklarının, uygulama ekranından kullanıcıları kendi internet sitelerine veya alışveriş sitesi bağlantılarına yönlendirmelerine imkân tanıyan VeeZy, kullanıcıların aylık enerji tüketimlerini de kontrol edebilmelerini sağlıyor.
MASA OLABİLEN TELEVİZYON
Vestel'in fuarda sergilediği ürünler arasında masaya dönüşen ve üzerinde satranç benzeri oyunlar oynanan yataydan dikey hale gelen TV, kamplar için pilli ve güneş panelli TV, el gösterince kendi kendine açılan buzdolabı gibi pekçok inovatif ürün yer alıyor. Evlerde gıda israfına son veren buzdolapları, kurutma sırasında oluşan suyu yıkamada kullanan çamaşır makinesi, kırışıklık azaltan kurutma makinesi fuar ziyaretçilerinden büyük ilgi gören ürünler arasındaydı. Vestel'in fuarda sergilediği konut enerji depolama çözümleri, evlerde kurulan güneş panellerinin ürettiği fazla enerjiyi verimli şekilde kullanmayı sağlıyor.
HEDEFİ ÜLKENİN EN BÜYÜK MARKASI OLMAK
Son 10 yılı CEO'luk görevi olmak üzere tam 35 yıldır Vestel Şirketler Grubu'nda kritik görev ve sorumluluklarda bulunan Turan Erdoğan, 1 Eylül günü itibarıyla görevi Vestel Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Ergün Güler'e devretti. Erdoğan gelecekte Vestel Yönetim Kurulu Başkanı Başdanışmanı olarak şirkete katkı sunmaya devam edecek. CEO Güler, "Türkiye'nin en büyük 3 markasından biri olduk. Hedefimiz 2 milyar dolar marka değerine ulaşmak ve Türkiye'nin en büyük markası olmak" dedi.
ÇEVRECİ ÜRÜNLERLE FUARDA BOY GÖSTERİYOR
BSH Ev Aletleri Grubu, IFA'da, Bosch ve Siemens marka ürünlerini tanıtıyor. Bosch, fuarda yüksek enerji verimliliği sunan ve daha fazla sürdürülebilir malzemeden üretilen "Green Collection" (Yeşil Koleksiyon) serisiyle öne çıkıyor. Green Collection, enerji verimliliği sınıfı B olan çok düşük enerji tüketiminin yanı sıra daha çevre dostu malzemelerle üretilen buzdolabını içeriyor.
YAPAY ZEKA DESTEKLİ ÇAMAŞIR MAKİNESİ
Grundig, dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı olan IFA'da yapay zekayı çamaşır makinesine uyarlayan inovatif teknolojisi AI Sense'i ilk kez sergiledi. Doğaya saygılı ve şık ürün tasarımlarıyla dikkat çeken Grundig, geri dönüştürülmüş ve bio malzemelerin kullanıldığı ürünlerinin yanı sıra Water Care-Suyu Koruyan teknolojileriyle de tüketicileri sürdürülebilir bir yaşam tarzına davet ediyor. Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer "AI Sense çamaşır makinesi yaşam döngüsü boyunca yüzde 32 daha düşük karbon ayak izine sahip" dedi.