Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'in araştırmasına göre, Türk Hava Yolları (THY) 2,4 milyar doları aşan değeriyle Türkiye'nin en değerli markası oldu. Brand Finance tarafından 'Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100' çalışmasının 9'uncusu tamamlandı. Listede ilk sırayı, 2 milyar 452 milyon dolarla THY alırken, bunu, değeri 2 milyar 353 milyon dolar olan Türk Telekom ve değeri 1 milyar 983 milyon dolar olan Arçelik izledi.
ALGIYA OLUMLU KATKI SAĞLIYOR
Geçen senenin şampiyonu Akbank, 1 milyar 589 milyon dolarla bu sene listede dördüncü sıraya gerilerken, Garanti Bankası 1 milyar 529 milyon dolarlık değeriyle beşinci, Turkcell de 1 milyar 435 milyon dolarlık değeriyle altıncı sırada yer aldı. Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, değer yaratan bu markaların küresel ölçekte Türkiye’nin algısına olumlu katkıda bulunacağını belirtti. İlgüner, "Türk hizmet sektörü markalarının küreselleşebilmesi yanında reel sektör markalarının değer kazanması Türkiye’ye çok yararlı olacaktır" değerlendirmesinde bulundu.
Toplamı 29.3 milyar dolar
Çalışmaya göre, Türkiye’nin en değerli yüz markasının toplam değeri 29,3 milyar dolar olup bir önceki yıla göre değer azalışı 5 milyar doları buldu. Toplamın yüzde 32'sini banka, yüzde 13’ünü telekom, yüzde 9’unu havayolu ve yüzde 4’ünü gıda-perakende oluşturdu.