Dünyanın önde gelen dizi, film, içerik, TV ve yapım sektörü fuarlarından biri olan MIPCOM, Fransa’nın Cannes kentinde kapılarını açtı. Sektörün en önemli sahnesi olarak kabul edilen MIPCOM Fuarı’na, Ticaret Bakanlığı desteğiyle İTO tarafından bir ticaret heyeti organize edildi. Heyette sektörde faaliyet gösteren dağıtımcı ve yapımcı 30 firmadan 45 temsilci yer aldı. İTO tarafından ikili görüşme alanı da oluşturulan fuarda, Türkiye katılımı kapsamında ikinci kez Türk Animasyon standı kuruldu. Stantta animasyon sektöründen 8 firma ve 12 temsilci bulundu.
EYLEM PLANI HAZIRLANDI
18 Ekim’e kadar sürecek fuara, 110 ülkeden 14 bin üst düzey sektör temsilcisi, 2 bin katılımcı firma, 5 bin format ve içerik alıcısı ile 7 bin ziyaretçinin katılımı bekleniyor. Fuar kapsamında ayrıca, İTO tarafından 2019 yılına yönelik 7 başlıktan oluşan Film Eylem Planı da hazırlandı.
İhracatta ilk 5’te yer alıyoruz
Film ve dizi sektörünün dünyada Türkiye imajına önemli katkıda bulunarak öncü sektör haline geldiğine işaret eden İTO Başkanı Şekib Avdagiç “Türk yapımları İsveç’ten Kosta Rika’ya, Çin’den İspanya’ya kadar milyonları ekrana kilitliyor. Dizi ihracatında İngiltere, ABD, Fransa, Almanya ile ilk 5’teyiz” dedi.