Şenay BÜYÜKKÖŞDERE
Zor geçen 2 yılın ardından 2018’de tekrar yukarı hareketine başlayan Türk turizm sektörü, yan sektörleri de harekete geçirdi. Yüzde 60’ı gıda, yüzde 2-3’ü ise temizlik ürünlerinden oluşan ev dışı tüketim pazarı, 2018 yılında yüzde 18 büyüyerek 65 milyar TL büyüklüğe ulaştı.
400 MİLYON LİRA CİRO
Eczacıbaşı Topluluğu’nun Tüketim Ürünleri Grubu çatısı altında faaliyet gösteren Eczacıbaşı Profesyonel ise bu dönemde pazarın 2 katı büyüme kaydetti. Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Grup Başkanı Semih Decan, 300 milyon TL yurtiçi cirosu olan şirketin 400 milyon TL’lik satış rakamına ulaştığını kaydetti. Decan, bu yıl en önemli gündemlerinin yurdışında büyümek olduğunu belirtti.
Kişisel bakımı ihmal etmiyoruz
Semih Decan, 2018’de grubun en hızlı büyüyen iş kolunun tüketim ürünleri olduğuna dikkat çekerek, “Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Grubu 2 milyar TL ciroya ulaştı. Bu rakamın % 40’ı ihracattan, yüzde 60’ı ise iç piyasadan geliyor” dedi. Decan son dönemde insanların ev, araba gibi büyük meblağlı alımları ertelediğini ama kişisel bakıma para harcamaya devam ettiğinine dikkat çekti