Tüketiciyi aldatan reklamlara 19.5 milyon lira ceza kesildi

Bakan Pekcan, “Reklam Kurulu tarafından toplam 4 bin 148 dosya karara bağlandı. En yüksek ceza 4.6 milyon TL ile sağlık alanında aldatıcı reklamlara uygulandı” dedi.

Miray ÇİMEN 

Ticaret Bakanlığı tüketiciyi aldatan reklamlara göz açtırılmadı. 2018 yılında Reklam Kurulu tarafından tüketiciyi aldatan ve yanıltıcı reklamlara 19 milyon 635 bin 211 lira idari para cezası verildiğini açıklayan Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, “Geçen yıl 4.6 milyon lirayla en çok sağlık sektörüne ilişkin reklamlara idari para cezası uygulandı” dedi. 

GIDA CEZADA İKİNCİ 

2018 yılında Reklam Kurulu tarafından toplam 4 bin 148 dosyanın karara bağlandığı, bunlardan 375 dosya hakkında idari para cezası ve reklam durdurma cezası verildi.  Pekcan, 604 dosya hakkında sadece reklam durdurma cezası uygulandığını açıkladı. Sağlık, gıda, kozmetik ve temizlik ürünleri, iletişim hizmetleri, turizm, teknoloji ve finansal hizmetler gibi çok geniş bir yelpazede reklam denetimi gerçekleştirdiklerine belirten Pekcan, “En çok sağlık sektörüne ilişkin reklamlara idari para cezası uygulandı. Bunu 4.2 milyon lirayla gıda ve 3.4 milyon lirayla da turizm sektörü izledi” dedi. 

Çöpçatan reklamları her mecrada yasak

Pekcan, “abur cubur” olarak nitelendirilen ve aşırı tüketimi tavsiye edilmeyen gıdaların reklamlarına ilişkin düzenlemelere reklam mevzuatında ilk defa yer verdiklerini söyledi. Uygulamanın gıda üreticilerinin yeni düzenlemelere uyum sağlayabilmelerini sağlamak amacıyla 30 Haziran 2019 tarihinde yürürlüğe gireceğini kaydeden Pekcan, ayrıca yasadışı bahis ve kumar oyunlarının, her türlü ateşli veya ateşsiz silahların, sohbet, arkadaşlık ve eş bulma hatlarının ve hizmetlerinin reklamlarını da her türlü mecrada yasakladıklarını ifade etti.