1
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının İzmir Körfez Geçişi Projesi, kentin ulaşım sorununa çözüm sağlamasının yanında yeni bir simgeyi de kente kazandıracak.
Projeye göre kuzeyde yer alan çiğli'den başlayarak 4,2 kilometrelik köprüden gidecek hat, İzmir Körfezi'nde oluşturulacak ay ve yıldız motifli yapay adanın üzerinde 800 metre ilerledikten sonra 1,8 kilometre uzunluğundaki batırma tüp tünelle körfezin diğer yakasındaki inciraltı'na ve Çeşme otobanına bağlanacak.
Böylece Çiğli ile Narlıdere arasında sahil yoluyla yaklaşık 65-70 dakika, çevre yoluyla ise 45 dakikalık yolculuk süresi, 10 dakikaya inecek. Ayrıca kentin iki yakasındaki en yoğun yerleşim bölgeleri olan Mavişehir ve Üçkuyular semtleri, 16 kilometrelik hatla tramvayla birbirine bağlanmış olacak.
İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş, AA muhabirine, kent nüfusunun giderek artmasına paralel olarak trafiğin günün her saatinde sıkışmaya başladığını, bunun da İzmirlilerin yaşam kalitesini bozduğunu dile getirdi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın, İzmir Körfez Geçişi Projesi'ni kısa sürede başlatmasında büyük fayda gördüğünü ifade eden Demirtaş, şunları söyledi:
"İzmir'de trafik şu an tamamıyla durmuyorsa bakanımızın yaptıklarıyladır. Binali Yıldırım bakan olana kadar, 1976 yılında 51 kilometrelik planlanan çevre yolunun sadece 11 kilometresi yapılmıştı. Binali Bey'in bakanlığı sonrası çevre yolu tamamlandı, hatta Menemen'e doğru devam ediyor. Otoyol sadece İzmir-Çeşme arasında vardı, Aydın'a bağlandık, İstanbul ve Ankara'ya bağlanıyoruz. Binali Bey'in hizmetleri, Körfez projesiyle taçlanmış olacak. Projenin, hemen ve mutlaka yapılması gerekiyor."
PLAJ YAPILABİLİR
Demirtaş, proje kapsamında körfezde ada oluşturulacağına işaret ederek, "İzmir'in içinde denize girilemiyor. Bu ada, özellikle orta ve dar gelirlilerin denize girebileceği, plajların oluşturulabileceği, inanılmaz güzel ve ender yerlerden biri haline gelebilir" dedi.
Yaklaşık 20 yıldır körfez geçişinin yanı sıra körfez kanalının bir an önce açılması gerektiğini dile getirdiğini anlatan Demirtaş, şöyle devam etti:
"Yenikale'den Alsancak Limanı'na kadar olan mesafe 11 kilometre. Buranın derinliği de yaklaşık 10 metre. Oysa yeni kuşak konteyner gemileri ve kruvaziyerlerin girebilmesi için 14 metre derinlik gerekiyor. Onun için buranın 250 metre genişlikte 15 metre derinliğine taranması lazım. Aksi halde İzmir Limanına büyük gemiler giremez."
Demirtaş, bu projeyle ilgili en büyük sorunun, ÇED raporunun alınması olduğunu ifade ederek, "Şu an proje, çevre bakanlığı Mekansal Alanlar Genel Müdürlüğünde bekliyor. Projenin Çiğli bölümü için sorun olduğu ifade ediliyor. 'Sulak alan' demek, 'el sürülmeyen alan' demek değildir. Sulak alanlar, kentin ihtiyacı için gerekli olduğunda kontrollü kullanılabilen alanlardır ki bu projenin engel olduğunu sanmıyorum. ÇED sürecinin de bir an önce tamamlanıp bu projenin de en kısa zamanda başlaması İzmir için gerekli" diye konuştu.
AK Parti İzmir Milletvekili Atilla Kaya da 2011 yılında Binali Yıldırım öncülüğünde İzmir'in önüne vizyon olarak koydukları "35 İzmir, 35 Proje" kapsamında 8 projenin tamamlandığını hatırlattı.
İzmir Körfez Geçişi Projesi'nin, İzmir'in marka değerini yükseltecek en önemli projeler arasında gösteren Kaya, şöyle konuştu:
"Proje, İzmir'e ciddi kazanımlar getirecek. Şehrin en büyük sorunu, trafik. Proje, ilk planda süreyi azaltmayı ve trafiği rahatlatmayı amaçlıyor. Hemşehrilerimizin yüzde 80'e yakını projeye destek veriyor. Tüm İzmirlilerin projeye sahip çıkmasını istiyoruz. Güzel İzmirimizin körfezine gerdanlık gibi çok güzel görüntü verecek. Özellikle ortadaki yapay adayı, ay ve yıldızla perçinliyoruz, havayoluyla gelenler görecek. İzmir'in yüz yıllarca simgesi olacak. Binali Yıldırım öncülüğünde ortaya koyacağımız bu eserin, neredeyse tüm İzmirliler'in oluruyla uygulanmasını istiyoruz."
Kaya, İzmir'de yaptıkları tüm projelere karşı olan kesim bulunduğuna değinerek, "Bunlar, aslında İzmirlilere karşı. Konak Tüneli'ne de aynı kesimler tarafından çok ciddi tepki vardı, yapılmaması için mahkeme mahkeme dolaştılar. Bu projeyi mayıs sonu itibariyle tamamladık ve 10 ayda, 6,5 milyon araç tüneli kullandı. Bu projeye ilişkin de İzmirliler ne istiyorsa onu yapacağız" diye konuştu.
Kaya, İzmirlilerin projeye sahip çıkmasıyla ÇED sürecinin çok kısa sürede tamamlanabileceğini belirterek, "İzmir, hep İstanbul'un ardından ikinciydi ancak ne yazık ki son 20-25 yıllık süreçte 4-5'inciliğe geriledi. Projelerimizle İzmir, yine kısa sürede İstanbul'un arkasında ikinci sırada yerini alacak" ifadelerini kullandı.