THY'den 'Business' atak: Yolcuya 1.500 liralık kulaklık

THY, dünyanın 'business'ını taşıyacak. Business Class yatırımlarına hız verdiklerini anlatan THY Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Olmuştur, ''Yakında perdeli Business Class'ta yolculara tablet dağıtmaya başlayacağız. Kulaklıklar da 499 dolarlık Denon markalı ürünlerle değişecek'' dedi.    

1

ŞENAY KÖŞDERE - senay.kosdere@aksam.com.tr

Türk Hava Yolları (THY) haziran ayında açacağı Slovakya hattıyla Avrupa'da uçulmadık nokta bırakmayacak. Büyümenin merkezine uzak uçuş noktalarını ve transit yolcuyu alan THY için önümüzdeki dönemin stratejisi 'derinleşme' olacak. Şirket 2016'da başta ABD pazarı olmak üzere uçuş noktalarında frekans artırarak büyüyecek. Bu arada Business Class yatırımlarını da hızlandıran şirket, kısa bir süre içinde perdeli Business Class'lardaki yolculara içinde THY eğlence sisteminin yer aldığı tabletleri dağıtmaya başlayacak. Business'ta seyahat eden yolcular, 499 dolar fiyatla satılan Denon marka kulaklıkları kullanacaklar.     

54 BİN REZERVASYON

THY'nin ABD'deki 9'uncu uçuş noktası olan Atlanta hattının açılışında konuşan Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Olmuştur, Atlanta çıkışlı yolcuda yüzde 85 doluluğa ulaştıklarını söyledi. Olmuştur, 355 gün boyunca 54 binden fazla yolcunun rezervasyonunu yaptırdığını vurgularken, "Atlanta bize Hindistan, İtalya, Almanya, Beyrut ve Tel Aviv'e gitmek isteyen etnik yolcu pastasından pay almayı sağlayacak" dedi.

Üç yeni hat daha açılıyor 

Kısa bir süre önce Panama ve Bogota'yı açan THY Bogota'da 60 gün içinde 35 bin bilet sattı. Yeni hat açılışları hakkında da bilgi veren Olmuştur, "16 Haziran'da Slovakya-Kösice'yi açacağız. Böylece Avrupa'da uçmadığımız nokta kalmayacak. 27 Haziran'da Vietnam'da ikinci noktamız olan Hannoi gelecek. 31 Ekim'de Seyşeller geliyor. Hiç tanıtmadan 2.500 rezervasyon aldık. 2017'de ise Bali'ye uçmaya başlıyoruz. Bu, Avustralya'ya en yakın noktamız olacak" değerlendirmesinde bulundu.  

100 kişiden 64'ü ilk 3'te sayıyor

Olmuştur'un verdiği bilgilere göre, bundan 12 yıl önce dünyada tanınırlık oranı yüzde 12'lerde olan THY, Batman-Superman, Eurolig, Super Bowl gibi dev sponsorluklarla birlikte bilinilirlik oranını ciddi anlamda artırdı. Bugün dünyada her 100 kişiden 64'ü ilk THY'yi ilk üç havayolu arasında sayıyor.

Çince bilen hostes geliyor 

- Perdeli Business Class'larda tablet verilmeye başlayacak.

-Ekonomi sınıfında ise akıllı telefon ve tabletler üzerinden eğlence sistemine bağlanmak mümkün olacak.

- Uzun menzilli uçaklarda Business Class'ta dış sesleri kesme özelliği olan Denon kulaklıklar kullanılacak. Amazon'daki satış fiyatı 499 dolar.

 - Arapça, Çince ve Fransızca bilen Türk kabin memurları alınması için de çalışma yapılıyor.

DEVLERiN MERKEZiNE UÇTU

Olmuştur, "Atlanta hattını 2010'dan beri planlıyorduk. Çünkü Coca Cola, IBM, EY gibi birçok uluslararası şirketin genel merkezi" dedi. ABD'de geçen yıl açılan Miami ve San Francisco hattının bir yılını doldurmadan yüzde 30 büyüme yakaladığını anlatan Olmuştur, şöyle konuştu: "ABD'de bu yıl uçuş sayısını artırarak büyümeyi planlıyoruz. Temmuz ayında 7 sefer olan Los Angeles uçuşu 11 sefere çıkacak."

Atlanta'da üçüncü kırmızı beyaz

THY'nın Atlanta uçuşu için düzenlenen törene katılan Coca Cola CEO'su Muhtar Kent de, soruları yanıtladı. Bu uçuşu 1978 yılından bu yana beklediğini söyleyen Kent, "Yıllardır ne zaman olacak diye gün sayıyorduk. Çok mutluyum. Şimdi Atlanta'da 3 tane kırmızı-beyaz oldu. Türk bayrağı, Coca Cola ve THY" diye konuştu. Kent, Atlanta'nın 3C'si ile meşhur olduğunu belirterek, bunları "Coca Cola, CNN, CDC (Centers for Disease Control and Prevention)" diye saydı. 

ABD'den 1.5 milyar $ ciro 

BU yılın ilk 4 ayında dıştan dışa yolcu sayısını yüzde 21 artıran şirket, 2002'de 1 milyon olan transit yolcu sayısını 2015'te 15 milyona çıkardı. ABD hatlarının toplam cirosu 1.5 milyar dolar civarında. Bu da şirketin toplam cirosunun yüzde 10-11'ine denk geliyor.