Tüketiciler, teknoloji marketlerden aldıkları ürüne, oradaki temsilci tarafından ikna edici bir konuşma sonrasında sigorta yapıldığını ancak şartların eksik aktarıldığını ve ürün zarar gördüğünde sigorta şirketinin onarıma onay vermediğini belirtiyor.
YERİNE HEDİYE ÇEKİ
Tüketici, ürünün alındığı teknoloji marketten yönlendirilen sigorta şirketinin anlaşmalı olduğu teknik servisten kendilerine "Cihazınızın onarımı mümkün olmadığından tarafınıza hediye çeki tanımlanmıştır" şeklinde bir mesaj iletildiğini ifade ediyor. Karara itiraz edip cihazın geri gönderilmesini talep edebiliyorsunuz. Ancak bunun için kısıtlı bir başvuru süresi bulunuyor. Sigorta şirketi ise ücret ödendikten sonra müşteriye verilen belgedeki 'alışveriş çeki' maddesini gerekçe göstererek cihazın onarımına onay vermiyor. Bu gerekçeyi kabul etmeyenler, ürün satımında hiçbir bilgilendirme yapılmadığını belirtiyor.
ÇOK SAYIDA ŞİKAYET VAR
Tüketiciler Derneği (TÜDER) Başkanı Levent Küçük, kendilerine çok sayıda şikayet geldiğini kaydetti. Küçük, "Teknoloji market çalışanları sigorta satarken 'şöyle korur, böyle korur, hiç merak etmeyin' diyorlar. Ama başlarına bir olay gelince sigortadan bekledikleri çözümü bulamıyorlar. Bir zarar oluşursa yasal yollara başvurulmalı" dedi.