Özgül Öztürk
Dünya genelinde 12 marka, 23 üretim tesisiyle ev teknolojileri üretimi yapan Arçelik, küresel büyüme yolculuğunu yeni yatırımlarla sürdürüyor. 150’ye yakın ülkede faaliyet gösteren şirket, 2002 yılında Arctic markasını satın alarak girdiği Romanya’da toplam 150 milyon euro yatırımla inşa ettiği Endüstri 4.0 standartlarındaki yeni akıllı fabrikasıyla verimliliğini yüzde 30 artırarak dünya beyaz eşya sektörüne örnek oldu.
1.1 milyon adet üretim
Fabrika Avrupa’nın en yüksek otomasyona sahip beyaz eşya üretim tesisi haline geldi. Arçelik Üretim ve Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Oğuzhan Öztürk, "Bu fabrika bizim kutupyıldızımız olacak. Fabrikada 318 kişiyle yılda 1.1 milyon çamaşır makinesi üretiyoruz" dedi.
Çayırova'ya da geliyor
Öztürk, "Çayırova’da ise 1800 kişiyle 3 milyon beyaz eşya üretiyoruz. Bu teknolojiyi 3 yıl içinde Çayırova’ya da uygulayacağız" diye konuştu. Öztürk, 2020'ye kadar 2.2 milyon adet üretime ulaşması planlanan fabrikadan 85 ülkeye ihracat yapılacağını söyledi.
Montajda 140 robot görev yapıyor
fabrikada makine öğrenmesi, siber fiziksel sistemler, veri analitiği ve nesnelerin interneti uygulamaları yer alıyor. Dijital teknolojilerle donatılan fabrikanın montaj sürecinde 140’a yakın robot görev alırken, 22 bin noktadan gerçek zamanlı toplanan veriler analiz edilerek üretim süreçleri mükemmel hale getiriliyor. Operasyonların yüzde 70’den fazlası kendi karar veren ve kendi kendine yöneten sistemlerden oluşuyor.
Türk tedarikçileri dünyaya açıyor
Öztürk, “Bizim için üretim yapan tedarikçiler, diğer ülkelere de üretim yapar hale geldi. Fabrikamızı inşa eden inşaat şirketi, ilk kez yurtdışında bir projeyi yaptı” diye konuştu.
Beyaz eşyanın Tesla'sı
Ar-Ge’ye yılda 1 milyar TL bütçe ayırdıklarını anlatan Öztürk, “Bu fabrikada geleceğin teknolojilerini üreteceğiz. Bugün Tesla nasıl ki otomotivi upgrade edip bir üst seviyeye çıkardıysa biz de beyaz eşyada aynı şeyi yapmak istiyoruz” dedi.