Reklam yatırımları 4.2 milyar lirayı aştı

Türkiye'de ilk 6 ayda yapılan toplam reklam yatırımları geçen yıla göre % 8 artarak, 4.3 milyar liraya yaklaştı.

REKLAMCILAR Derneği, Türkiye’deki reklam yatırımları çalışmasının 2015 yılı ilk 6 ay sonuçlarını açıkladı. Sonuçlara göre, 2014’ün ilk 6 ayına göre yüzde 7,81 büyüyen reklam yatırımları toplamı 4.282 milyar TL’yi buldu. Yatırımların yüzde 52’sini televizyon, yüzde 17.38’ini basın, yüzde 20.62’sini dijital, yüzde 6.7’sini açıkhava, yüzde 1.95’ini radyo ve yüzde 1.28’ini ise sinema reklamları oluşturdu. 2015 yılı sonunda tüm dünyada reklam yatırımlarının yüzde 5,3 oranında büyüyerek, 574 milyar dolar olması bekleniyor. Yatırımlarda başı çeken ilk beş ülke; ABD, Norveç, Avustralya, Kanada ve İsveç.