Paris'in e-ihracat şampiyonu Türkiye

Trendyol'un, 130 yıllık Olimpiyat tarihinde ilk kez yaptığı sponsorlukla ‘Made in Türkiye' etiketli ürünler Paris'teki mağazalara taşındı. Tüm dünyada aynı anda satışa çıkan 19 farklı ürün, Anadolu'daki üreticilerin izlerini taşıyor.

AYDIN TÜRKMEN

Euro 2024'ün ardından Paris 2024 Yaz Oyunları'na sponsor olan Trendyol, Türk tekstilini Paris Olimpiyatları'na taşıdı. Olimpiyatların 130 yıllık tarihinde ilk Türk e-ticaret hizmet partneri olan Trendyol, Anadolu'nun dört bir yanındaki yerli üreticilerin tasarlayıp ürettikleri Olimpiyat koleksiyonunu, 'Made in Türkiye' etiketiyle Paris'teki Şanzelize ile Concorde Meydanı çevresindeki Olimpiyat Resmi Mağazaları'na sokmayı başardı. Tişört, şort, elbise, sweatshirt, beyzbol şapkası, balıkçı şapkası, plaj havlusu ve bez çanta gibi 19 farklı ürün Olimpiyatlar'ın başladığı günden bu yana büyük ilgiyle karşılaştı.

130 YILDA BİR İLK

Tüm dünyanın gözünün çevrildiği Paris'te açıklamalarda bulunan Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, "Olimpiyatlarda resmi 'e-Ticaret Hizmetleri Partneri' anlaşmamız tarihi bir önem taşıyor. Böylece 130 yıllık Uluslararası Olimpiyat Komitesi'nin tarihindeki ilk Türk partneri olduk. Ayrıca gerçekleştirdiğimiz lisans anlaşmamız kapsamında özel bir Olimpiyat Koleksiyonu hazırladık. Bu süreç çok yoğun görüşmeler, ürünlerin her detayının incelenmesi ve Uluslararası Olimpiyat Komitesi'nin yüksek standartlarının yerine getirilmesiyle mümkün oldu" dedi.

60 BİN ADET ÜRETİLDİ

Çağlayan Çetin, "Olimpik halkaları ve olimpiyatların ruhuna sahip mesajları üzerinde taşıyan Olimpiyat Koleksiyonumuzu IOC ile anlaşmamız kapsamında dünyanın dört bir yanında satışa çıkardık. Paris 2024 oyunları kapsamında Şanzelize ile Concorde Meydanı arasında bir Resmi Olimpiyat Mağazası açıldı. Paris 2024'e dair tüm ürünlerin satıldığı ve tüm dünyadan ziyaretçilerin geldiği bu mağazada yer alan Türk markası Trendyol. Denizli başta olmak üzere Anadolu'nun dört bir yanında üretilen koleksiyonda tişört, şort, elbise gibi 19 farklı parça bulunuyor. 60 bin adet üretim yapıldı" dedi.

DÜNYAYLA BULUŞTU

Çetin, "Uluslararası Olimpiyat Komitesi'nin de merkezinin bulunduğu Lozan'daki Olimpiyat Müzesi de dahil olmak üzere Made in Türkiye etiketli koleksiyon dünyayla buluştu. Ürünler Türkiye'de Trendyolmilla uygulamamız üzerinden; Azerbaycan, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Katar, Kuveyt, Bahreyn ve Umman, Çekya, Romanya, Hollanda, Almanya'da da Trendyol uygulamamız üzerinden uluslararası satışa sunuldu" diye konuştu.

TÜRKİYE'YE 3 MİLYAR DOLAR YATIRIM GETİRDİK

Çağlayan Çetin'in açıklamalarında öne çıkanlar şöyle:

Türkiye'de Silikon Vadisi yatırımının geldiği ilk şirket Trendyol. Sonra Alibaba yatırımı geldi. Ardından biz şimdi Ortadoğu'ya Avrupa'ya açılmak istiyoruz. l Dünyanın en büyük teknoloji fonu Softbank'i Japonya'dan ortak aldık. General Atlantic Amerika'nın en büyük teknoloji fonunudan Princeville Capital, Avrupa'nın en büyük teknoloji fonlarından biri gibi yatırımcılar geldi. Abu Dabi ve Katar'dan yatırım aldık.l Böylece Türkiye'ye 3 milyar dolar yatırım getirdik.

LOS ANGELES SIRADAKİ HEDEF

Uluslararası Olimpiyat Komitesi ile işbirliklerinin 2026 Milano Kış Olimpiyatları ve 2028 Los Angeles Yaz Olimpiyatları'nı da kapsadığını belirten Çağlayan Çetin, "Türkiye'de doğan, Türkiye'de büyüyen, gücünü Türk üreticilerinden alan Trendyol olarak hedefimiz; ülkemizin sahip olduğu potansiyeli en iyi şekilde değerlendirmek. Türk ürünlerinin ve Türk satıcılarının sürdürülebilir bir iş modeliyle dünyada rekabetçi hale gelmesini istiyoruz. Bu yolda e-ihracat odaklı çalışmalarımıza son yıllarda hız kazandırdık. Geniş kapsamlı mikro ihracat çözümleri ile, 70 bini KOBİ olmak üzere, toplamda son 90 bini aşkın satıcımızı e-ihracatçı hale getirdik" dedi. Çetin, önümüzdeki dönemde Trendyol üzerinden yapılan e-ihracatı yıllık 5 milyar dolar seviyesine getirebilmek için Türk oyuncuları ve influencerlarıyla kültürel bir etki gücü yaratan Türkiye'nin, e-ihracatta sahip olduğu potansiyeli açığa çıkarmasına daha da fazla destek vereceklerini anlattı. Çetin, "e-ihracatı kolaylaştıracak ve herkes için erişilebilir hale getirecek yatırımlar gerçekleştiriyoruz" dedi.

Trendyol'un ürünleri başta olmak üzere Paris 2024'e dair bütün ürünlerin satıldığı Olimpiyat Mağazası, uzun kuyruklara sahne oluyor.

SON 3 YILDA 14 MİLYAR TL VERGİ ÖDEDİK

Tüm faaliyetlerini Türkiye Cumhuriyeti'nin yasa, kanun ve vergi sistemine tamamen uyumlu şekilde yürüttüklerini ifade eden Çağlayan Çetin, şunları söyledi: "Kurumlar Vergisi, Dijital Hizmet Vergisi, Dijital Reklam Stopajı'na ve ilgili tüm diğer vergilere tabiyiz. Şirketimizin resmi kayıtlardaki ismi olan DSM Grup olarak yalnızca 2021-2023 dönemine devletin ilgili kurumlarına ödemiş olduğumuz vergi tutarı 14 milyar TL oldu."