Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın açılış günü "Bugün, ‘olmaz denilenin olduğu, yapılamaz’ denilenin yapıldığı, bitmez denilenin bitirildiği bir gün” dediği 22 Mayıs 20115 tarihinde hizmete açılan ve Türkiye’nin prestij yatırımlarından biri olan Ordu-Giresun Havalimanı, Avrupa’nın ilk ve en büyük denize inşa edilen havalimanı olma özelliğini taşıyor.
Muhalif çevrelerin “yapılamaz, çalışamaz, atıl kalır” diye tartışmaya açmasına rağmen 24 Temmuz 2011 tarihinde temeli atılan, denize 36 milyon ton taş dökülüp 7 kilometrelik dolgu tahkimatı yapılarak 3.5 yılda inşa edilen ve 3 kilometrelik piste sahip Ordu-Giresun Havalimanı, bir yıllık süre içinde tahminleri alt üst etti. Her gün Ankara, İstanbul ve İzmir’e karşılıklı 21 uçak seferinin gerçekleştirildiği Ordu-Giresun Havalimanı’nda 22 Mayıs 2015-19 Mayıs 2016 tarihleri arasında 3 bin 733 iç hat, 8 dış hat olmak üzere toplam 3 bin 741 uçak seferi gerçekleştirildi. İç hat uçuşlarından toplam 454 bin 604, dış hat uçuşlarından bin 82 olmak üzere toplam 455 bin 576 kişi uçtu.
“TRENDİ EN FAZLA YÜKSELEN HAVALİMANI”
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Ordu-Giresun Havalimanı’nın temelinin atılması sürecinde muhalif kesimlerin ‘denize havaalanı yapılamaz’ diye karşı tutum takındığını, açıldıktan sonra ise ‘çalışmaz, bozuk’ denildiğini hatırlattı. Tüm bunlara rağmen başta Ulaştırma Bakanlığı ve DHMİ’nin sürece ve projeye sahip çıktığını belirten Başkan Yılmaz, “Çalışıp çalışmayacağı tartışması yapılan Ordu-Giresun Havalimanı şu anda Türkiye’de rekorlara imza attı. Günlük 21 uçuş yapmasıyla bu yıl trendi en fazla yükselen havalimanı oldu. İnşallah Haziran ayında başta Suudi arabistan, Almanya ve Avusturya uçuşlarıyla birlikte Ordu-Giresun Havalimanı bölgemizi, ilimizi, Giresunumuzu şaha kaldıracaktır” dedi.
“HAVALİMANI İLAÇ GİBİ GELDİ”