Opel, dizel otomatik takımıyla binek liginde finale oynuyor 

Ülkemizde 1.6 lt dizel motor otomatik şanzıman kombinasyonunu tüm modellerinde sunan Opel satışlarda gaza basıyor. Hedefini 65 bine yükselten markanın satışlarının yüzde 50’lik kısmı dizel-otomatikten gelecek. 

Türkiye binek otomobil pazarında başarılı olmanın sihirli formülü dizel/otomatik kombinasyonunda yatıyor. Son yıllarda hem bireysel tüketiciler hem de filo müşterilerinin tercihi olan bu ikiliyi sunan markalar satışlarını hızla yükseltiyor. Opel Türkiye de bütün ürün gamında dizel motor ve otomatik şanzıman sunarak binek liginin önemli oyuncusu olarak gaza basıyor. 

TARİHİ REKOR GELDİ 

2016’nın ilk beş ayı içinde ülkemiz binek otomobil pazarı 267 bin 371 adetle geçen yıl aynı dönemle karşılaştırıldığında yüzde 3 büyüme kaydederken, Opel, aynı zaman diliminde satışlarını geçen 

yıla kıyasla yüzde 15 artırarak dikkat çekici bir yükseliş gösterdi. Marka, binek pazarında 5 bin 754 adetlik satışla mayıs ayı içinde yaklaşık yüzde 8’lik pazar payına erişerek ilk üç sıradaki yerini aldı. Alman otomobil üreticisi yüzde 6 toplam pazar payıyla son iki yıl içindeki en yüksek payı yakaladı. 
Ülkemiz pazarında yoğun talep gören motor-şanzıman kombinasyonunun 1.6 dizel otomatik olduğunu belirten Opel Genel Müdürü Özcan Keklik, “ 2016 başından itibaren Mokka, Astra Hatchback, Astra Sedan, Astra Sports Tourer ve Insignia gibi yüksek satışlı ürünlerimizde dizel otomatik şanzımanı sunuyoruz. 136 beygir gücünde ve tutumlu dizel motorumuz yoğun talep görüyor. Bu satışlarımıza da olumlu yansıyor” dedi. 

AVRUPA BÜYÜYOR

Opel’in Avrupa pazarında da satışlarını katladığını ifade eden Keklik, “Mayıs ayında Avrupa’da yüzde 12’lik artışla toplam 100 binin üzerine satış gerçekleştirdik. İlk beş ay genelinde ise satışlarımız 38 bin 500 adet arttı.  2015’te elde ettiğimiz toplam satış artışını 2016’nın daha ilk beş ayında yakalamayı başardık” dedi. 

29 YENi MODEL SIRADA 

Opel’in ürün yelpazesinin sürekli gençleştiğini belirten Keklik, “2014’te Opel’in müşterilerine sunduğu otomobillerin ortalama yaşı 4,7 iken, 2016 sonunda bu değer 2,9 olacak. Tarihimizin en iddialı ürün atılımını gerçekleştiriyoruz. 2016-2020 yılları arasında pazara 29 yeni otomobil sunacağız. Bunların arasında Insignia’nın yanına gelecek yeni bir amiral gemisi ve elektrikli otomobil Ampera-e de bulunuyor. Ayrıca ürün gamımıza bir SUV eklemek için de 250 milyon euro yatırım yapacağız. Bu araç da 2020 yılına kadar müşterilerimizin beğenisine sunulacak” diye konuştu.