MİRAY ÇİMEN
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, afet ve acil durumlarıyla seferberlik ve savaş hali gibi olağanüstü durumlar için müstakil bir birim kurmaya hazırlanıyor. Olağandışı Durum ve Koordinasyon Dairesi Başkanlığı adı verilecek bu birimle kriz anlarında ulaştırma ve haberleşme hizmetlerinin süratli ve etkin bir şekilde yürütülmesi hedefleniyor. Bu kapsamda bakanlık, dört koldan kriz yönetecek.
GÖREVLENDİRME TAMAM
Bakanlık, Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) kapsamında Ulusal Düzey Hizmet Grubu Planları’nın koordinasyonundan, hazırlanmasından, Haberleşme Hizmet Grubu Planı’ için Haberleşme Genel Müdürlüğü sorumlu tutulacak. ‘Nakliye Hizmet Grubu Planı’ için Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi, ‘Ulaşım Altyapı ve Teknik Destek ve İkmal Hizmet Grubu Planları’ için ise Karayolları Genel Müdürlüğü görevlendirildi. Bakanlık ayrıca Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi’nin müstakil bir yapıya kavuşturulmasına yönelik çalışmalarına da devam ediyor.
Afet ve acil duruma etkin haberleşme
Kaynak Envanter Bilgi Sistemi’nin (KEBS) Karar Destek Sistemi’ne (KDS) dönüştürülmesi de planlanıyor. Böylece, afet ve acil durumlarda sistemdeki ulaştırma araç ve tesisleriyle haberleşme kaynaklarının etkin ve rasyonel bir şekilde kullanılması sağlanarak, üst yöneticilerin karar almaları kolaylaşacak. Ayrıca, kaynakların verimli kullanılmasıyla ekonomik fayda elde edilecek.
Birimin adı ‘Olağandışı Durum ve Koordinasyon Dairesi’ olacak.