Mobilyada Avrupa'nın tercihi artık Türkiye

Geçen yıl 5 milyar dolarlık ihracat yapan mobilyacılar pandemi döneminde önemli yer edindikleri Avrupa pazarında büyüyor. Sektör temsilcilerine göre Türk mobilyaları artık dünyada marka haline gelmeye başlıyor.

Akşam

Pandemi döneminde Avrupa pazarında önemli yer edinen Türk mobilyacılar bu coğrafyada aranan marka haline gelmeye başladı. Geçen yıl ihracatını yüzde 11.2 artışla 5 milyar dolara yaklaştırarak önemli bir başarı yakalayan Türk mobilya sektörünün bu yılki ihracat hedefi ise 6 milyar dolar. Yaşanan deprem nedeniyle bu hedef biraz sekteye uğrasa da mobilya üreticilerine göre pazar ve ürün çeşitliliğiyle bu rakamın yakalanması zor değil. Divona Home Yönetim Kurulu Başkanı Murat Teker, pandemi süreci ile birlikte bahçe ve balkon mobilyalarına ilginin arttığını belirterek "Türk bahçe mobilyası sektörüne yurtdışından büyük ilgi var" dedi.

KENDİMİZİ KANITLADIK

Uygun fiyat, kaliteli ürün ve hızlı teslimat özellikleriyle dünyanın ilgisini çeken Türk mobilyacıların dünyada kendini kanıtladığını belirten Teker "Bunun sonucunda yerli şirketler de büyüdü. Pandemi ile birlikte bozulan tedarik zinciri Çin'i bu alanda dezavantajlı konuma soktu, çünkü navlun fiyatları arttı. Hâl böyle olunca yerli üreticiler ön plana çıktı. İthalat azalınca ülke ekonomisine de katkı sunmaya başladık" dedi.

DÜNYADA MARKA OLDUK

Teker "Hem tasarım hem de kalite ve inovasyon açısından büyük başarılar elde ediyoruz. Türk mobilyaları dünyada bir marka haline geldi. Bahçe mobilyalarına burada bir parantez açmamız gerekiyor. Bu alan dünyada hızla büyüyor ve Türkiye'de de ciddi anlamda talep var. Biz de bu konuda oldukça iddialıyız. Bugün Divona Home olarak Ürdün, Kuveyt, İngiltere, Rusya, Katar ve Azerbaycan'a ihracat gerçekleştiriyoruz. Özellikle İngiltere pazarından ciddi talep geliyor. Yazın da yaklaşmasıyla bahçe ve balkon mobilyalarımız büyük ilgi görüyor. Yabancılar tarafından seviliyoruz. Hatta eski Galatasaraylı Marcao da bizim müşterimiz" dedi.

DEPREM SONRASI BAHÇE MOBİLYASI SATIŞI ARTTI

"Pandemi ile birlikte bahçe ve balkon mobilyalarına ilgi arttı" diyen Teker şunları söyledi: "Depremin etkisiyle de bahçeli evlere talep var. Bu da bizim satışlarımızı olumlu etkiliyor. Yazın gelişi bahçe ve balkon mobilya satışlarını artırıyor. Bugün bahçe mobilya fiyatları 3 bin liradan başlayıp 100 bin liraya kadar çıkıyor."

EN ÇOK SATIŞ IRAK VE ALMANYA'YA

Türk mobilya sektörü, yıl boyunca bir yandan sektör temsilcileri ile fuarlara katılırken, diğer yandan mevcut pazarlarında etkinliklerini artıracak projeler yaparak ihracat rakamlarına önemli katkı sağladı. Sektörün ihracatı, yüzde 11.2 artışla 4.7 milyar dolar oldu. Türkiye mobilya sektörü ihracatının zirvesinde, 2021 yılında da ilk sırada olan Irak yer aldı. 538,4 milyon dolar ile ilk sırada bulunan Irak'ı, 402.5 milyon dolar ile Almanya takip etti. İsrail'e yapılan ihracat 243,7 milyon dolar olurken, dördüncü sıradaki ABD'ye 240.8 milyon dolar, beşinci sıradaki Fransa'ya 212.8 milyon dolarlık mobilya ihracatı gerçekleştirildi. Geçen yıl ihracat payını yüzde 70,29 ile en çok artıran ülke Katar oldu. Katarlı firmalar, Dünya Kupası sürecinde özellikle turistler için yaptıkları yeni konut, otel ve restoran gibi birçok mekanda Türk mobilyalarını tercih etti.

150 TEDARİKÇİYLE ÇALIŞIYOR

Divona Home olarak Eskişehir'deki genel merkezden Türkiye'nin her noktasına satış yaptıklarını ifade eden Murat Teker "Online satış kanalımız çok güçlü. 150'den fazla tedarikçiyle çalışıyoruz. Bunun dışında Eskişehir, Kütahya ve Bursa'da mağazalarımız var. Bu yıl sonuna kadar İstanbul dahil olmak üzere 3 büyükşehirde perakende mağazamız açılacak. Hem online hem de perakende de hızlı büyüme hedefimiz bulunuyor" dedi.