Ticaret Bakanlığı tarafından ihracatın menzilinin artırılması amacıyla hazırlanan strateji taslağına göre, Türk ihraç ürünlerinin bilinirliğinin artırılması için diziler ve filmler ile dijital oyunlar kullanılacak, sosyal medyadaki etkili isimlerle iş birliği yapılacak. Belirlenen 18 ayrı ülkedeki sosyal medya fenomenlerinin Türk ürünlerini tanıtması için ihracata yönelik devlet yardımları kapsamında ilgili tebliğlerin kullanımının artırılmasına yönelik çalışmalar gerçekleştirilecek ve sektörlerin ihtiyacı doğrultusunda teşvik mekanizması geliştirilecek.
Türk ürün ve hizmetlerinin tanınmasında, sosyal medya ve televizyon kanallarında gösterilen Türk dizilerinin ve filmlerinin önemli katkısı oluyor. Bu nedenle Türk dizilerine ürün yerleştirmek etkili ve önemli bir tanıtım faaliyeti olarak görülüyor. Bu doğrultuda, Türk dizilerinde ve filmlerinde oynayan başrol oyuncularından birinin ya da birkaçının katılacağı TV programları ve çevrim içi etkinlikler ilgili sektörlerin ihracatının artırılması açısından işlevsel olacak.
Bu kapsamda ayrıca söz konusu ülkenin televizyon ve çevrim içi/dijital platformlarında yer alan yerli ve yabancı dizi, film ve dijital oyunlarında ürün yerleştirme uygulamalarının yapılmasının yaygınlaştırılması doğrultusunda sektör temsilcileri ve ilgili kuruluşlarla görüşmeler yapılması amaçlanıyor.
18 ülke hedef seçildi
Bakanlık tarafından hazırlanan "Uzak Ülkeler Stratejisi ve Eylem Planı Taslağı" ile ihracatın menzilinin uzatılması ve belirlenen 18 uzak ülkeye ihracatın artırılması hedefleniyor. Bu ülkeler şöyle: ABD, Avustralya, Brezilya, Çin, Endonezya, Filipinler, G. Afrika, G. Kore, Hindistan, Japonya, Kanada, Malezya, Meksika, Nijerya, Pakistan, Şili, Tayland ve Vietnam.
Türk oyunları da tanıtılacak
Oyun sektöründe öncü firmaların oyunlarının tanıtımı için ilgili Twitch, YouTube gibi kanallarda sponsorluklarla tanıtım ve işbirliği faaliyetleri düzenlenecek. Mobil cihazlarda yazılım-uygulama-oyun mağazalarında yer alınması teşvik edilecek. Animasyon sektörünün rekabetçiliğini tesis edebilmek için, dublaj ve altyazı, korsanla mücadele giderleri gibi destek unsurlarının ilave destek kalemleriyle desteklenmesi sağlanacak. Öte yandan muhafazakar giyim sektörü de yurtdışında tanıtılacak.