Lüks restoranlar için başarıyı ‘rezerve' etti

Geliştirdiği yazılımla restoran deneyimini teknolojiyle buluşturan Rezervem, restoranların verimliliğini artırdı. Türkiye'de 150 restoran tarafından kullanılan uygulama, İngiltere ve Mısır'ın ardından yakında Kanada ve Dubai'ye açılacak.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Teknoloji ve yazılım alanında geniş bilgi birikimine sahip olan Bekir Topuz tarafından 2018 yılında kurulan Rezervem, rezervasyon yönetimini teknoloji ve konforla buluşturarak başarıyı yakaladı. Rezervasyon sürecindeki verileri okunabilir ve anlamlı hale getiren şirket, bir yandan restoranların misafirlerine daha kaliteli hizmet sunmasını sağlarken, diğer yandan iş performansını artırmasına aracı oluyor. Bugün Türkiye'nin en önemli markalarının da aralarında bulunduğu 150 restoran ve otele hizmet veren marka, geçen yıl 750 binin üzerinde rezervasyon yapıp, 2.5 milyon kişinin ağırlanmasına aracılık etti.

140 MİLYON TL İŞLEM HACMİ

2024 yılında restoran sayısını 2 katına çıkararak yılı yüzde 200 büyümeyle kapatmayı planlayan şirket, 2025 yılında ise restoran sayısını 400'e çıkarmayı ve yüzde 300 büyümeyi hedefliyor. Restoranlara sunduğu finansal araçlar sayesinde bu yıl 140 milyon TL'lik bir işlem hacmine ulaştıklarını belirten Rezervem Kurucusu Bekir Topuz; "Yeni sunacağımız hizmetlerle bu yıl işlem hacmimizi 250 milyon TL'ye çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.

YURTDIŞINA DA AÇILDI

Globalleşme hedefi kapsamında ilk olarak İngiltere'de hizmet sunmaya başlayan Rezervem, yakın zamanda Mısır'ın en popüler turizm bölgesi Sharm El Sheikh'de 7 oteli de müşteri portföyüne ekledi. Kısa sürede ciddi bir büyüme kaydettiklerini ve yurtdışındaki restoranlardan da yoğun ilgi gördüklerini belirten Bekir Topuz; "Rezervem sadece bir rezervasyon yönetim sistemi değil... Biz aynı zamanda sektörü geliştirmeye ve dönüştürmeye odaklanıyoruz. Bu stratejimizle yurtiçinde hızlı bir büyüme gerçekleştirdik. Şimdi sırada yurtdışı var. Restoran ve otellerden yoğun talep almanın yanı sıra yatırımcıların da ilgisiyle karşılaşıyoruz" değerlendirmesinde bulundu.

NO-SHOW ORANI YÜZDE 2'YE DÜŞTÜ

Lüks restoranların rezervasyon yapıp gelmeyen müşteriler nedeniyle her yıl ciddi zarara uğradığına dikkat çeken Rezervem Kurucusu Bekir Topuz; "Ben de bu soruna çözüm bulmak için yapay zekayla çalışan bir uygulama geliştirdim. Bu sistemde restoran rezervasyonları online kanaldan alınıyor. Müşteri rezervasyon yaptırabilmek için kişi başı 500 TL provizyon ödüyor. Müşteriye bir gün öncesinde hatırlatma mesajı gidiyor. Eğer müşteri zamanında iptal ederse, sadece kişi başı provizyonu ödüyor. Gecikirse hesabın belli bir miktarı ödeniyor. Bu sistemle rezervasyon yapıp gelmeyen müşteri (no-show) oranı yüzde 12-13'lerden yüzde 2'ye geriledi. Uygulamayla hem restoranların masaları boş kalmıyor, hem de tüketici istediği kaliteli hizmeti almış oluyor" dedi.

KULLANICILARI DA AYRICALIKLI HİZMETLERLE BULUŞTURACAK

Kullanıcıların yeme-içme tercihlerini ve deneyimlerini kendi mobil uygulaması üzerinden yapabilecekleri yenilikçi bir teknolojiyi sunmaya hazırlanan Rezervem, rezervasyon sistemini başka bir boyuta taşıyacak. Rezervem'in çalıştığı tüm restoranlara Rezervem Mobil Uygulaması üzerinden rezervasyon yapabilecek olan kullanıcılar; geçmiş rezervasyonlarını ve diğer kullanıcıların değerlendirmelerini görebilme, kendi araç bilgilerini uygulamaya kaydederek VIP vale hizmetinden faydalanma, kredi kartını uygulamaya kaydederek restoranda kolayca ödeme yapabilme ve sevdikleri için hediye çeki, tadım menüsü hediye etme gibi birçok ayrıcalıklı hizmetle buluşacak.