Kredi çekeceklere kritik uyarı!

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunca (BDDK) hiç kimsenin telefonla aranmadığı ve kimseden bankacılık işlemlerinde kullandıkları kişisel nitelikli bilgilerin talep edilmediği belirtilerek, bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması için kendilerini BDDK personeli olarak tanıtan kişilere itibar edilmemesi istendi.

BDDK'dan yapılan açıklamada, banka müşterilerine yönelik  dolandırıcılık olayları konusunda uyarılarda bulunuldu.

Kuruma ulaşan şikayetler ve basın yayın organlarında yer alan  haberlerden, kendilerini BDDK personeli, Türkiye Bankalar Birliği çalışanı,  danışmanlık şirketi yetkilisi, banka/sigorta yetkilisi, polis veya avukat gibi  tanıtan kişilerin, telefon numarası kopyalama yöntemlerini kullanarak, banka  müşterilerine çeşitli iletişim araçlarıyla ulaşıp, bankacılık ürünlerine ait  masraf ve komisyonlar ile kredi kartı aidatlarının iadesini sağlayacakları, ödül  verecekleri, para iadesi yapacakları, banka hesaplarında sorun olduğunu  söyleyerek bu sorunları giderecekleri gibi vaatlerde bulunduklarının anlaşıldığı  belirtildi.

 
 Bu amaçla veya başka herhangi bir suretle banka müşterilerinin kişisel  bilgilerini temin eden kişilerin haksız kazanç sağlama yoluna gitmeyi  amaçladıklarının görüldüğü ifade edilen açıklamada, BDDK tarafından vatandaşların  telefonla aranmadığı ve bankacılık işlemlerinde kullandıkları kişisel nitelikli  bilgilerin hiçbir şekil ve surette talep edilmediği vurgulandı. Herhangi bir  dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması açısından, kendilerini BDDK personeli  veya diğer kuruluş personellerinden biri olarak tanıtarak kimlik numarası, banka  hesabı, kredi kartı numarası benzeri kişisel bilgileri veya cep telefonuna  gönderilen şifreyi talep eden şahıslara itibar edilmemesi istenen açıklamada, bir  dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması için kişisel bilgilerin korunması  hususunda azami dikkat ve özen gösterilmesi gerektiğine işaret edildi.
 
 Finansal tüketici ile birebir iletişime geçip, ihbar, talep, şikayet  ve önerilerin en kısa sürede değerlendirerek ön bilgilendirme yapılması, BDDK'nın  görev alanına giren tüm şikayetlerin en kısa sürede doğru bir şekilde  cevaplandırılması, görev alanına girmeyen konularda ise finansal tüketicilerin  şikayetleri ile ilgili doğru kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesi amacıyla 444 55  65 numaralı BDDK Çağrı Merkezi'nin faaliyet gösterdiği hatırlatılan açıklamada,  ihtiyaç duyulması halinde söz konusu telefon numarası aranarak, BDDK'nın görev  alanındaki işlemlerle ilgili teknik destek alınabileceği kaydedildi.